آمریکا معافیت‌ها از اجرای تحریم ها علیه ایران را تمدید می کند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر تحریم های آمریکا به منزله تلاش برای "خفه کردن تدریجی تهران" است
تحریم های آمریکا به منزله تلاش برای خفه کردن تدریجی تهران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
۲ منبع آگاه و نزدیک به دولت آمریکا از تمدید معافیت‌های تحریمی کاخ سفید مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران به مدت ۶۰ روز دیگر خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم  ، این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که واشنگتن در عین حال قصد دارد تحریم‌هایی را علیه سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس آن علی اکبر صالحی اعمال کند.

تصمیم برای تمدید معافیت‌های هسته‌ای در پی اختلاف نظر بین مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا که حامی پایان یافتن این معافیت‌ها است و استیون منوشین وزیر خزانه داری آمریکا که خواستار تمدید این معافیت‌ها بوده، اتخاذ شده است.

یک منبع آگاه در این باره گفت: تحریم‌های مذکور به تلافی فعالیت‌های هسته‌ای اخیر ایران وضع خواهد کرد.

بلومبرگ افزود: ترامپ با وجود خارج کردن آمریکا از برجام، همچنان به تمدید 4 معافیت هسته‌ای در چارچوب این توافقنامه ادامه می‌دهد.

دولت آمریکا از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه 1397 تاکنون تحریم‌های گوناگونی را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد ایران وضع کرده و حتی اتباع و شرکت‌های خارجی را به بهانه ارتباط با ایران هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала