رسانه ها: قاتل "سردار سلیمانی" در هواپیمای ساقط شده در افغانستان کشته شد

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader رسانه ها: قاتل "سردار سلیمانی" در هواپیمای ساقط شده در افغانستان کشته شد
رسانه ها: قاتل سردار سلیمانی در هواپیمای ساقط شده در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی منابع خبری گزارش داده اند که مایکل دی آندرا معروف به«آیت‌الله مایک» قاتل سردار قاسم سلیمانی و رئیس عملیات‌های سیا علیه ایران، عراق و افغانستان در سقوط هواپیمای آمریکایی در ولایت غزنی کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Veterans Today، ظاهرا در هواپیمای ساقط شده در افغانستان مایک دی آندره فرمانده آمریکایی سیا، که رئیس عملیات علیه عراق، ایران و افغانستان بوده است، همچنین وی در عملیات ترور علیه شهید سردار سلیمانی دست داشته است.

رسانه آمریکایی ماجرای ترور سردار سلیمانی را افشا کرد - اسپوتنیک ایران
رسانه آمریکایی ماجرای ترور سردار سلیمانی را افشا کرد

عملیات های آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در ایران توسط این شخص ملقب به "آیت الله مایک" و "شاهزاده تاریکی" انجام می شده است.

بر اساس اطلاعات رسانه ها، چنین اهدافی می تواند نشانگر رویکرد تهاجمی تر ترامپ در قبال تهران باشد.

از سال 2017، دی آندره با برنامه های نیابتی سیا اقدام به ترور در خاورمیانه می کرده است، ظاهرا وی نه تنها مسئول ترور شهید سلیمانی بوده، بلکه خون 300 تظاهرکننده عراقی نیز ریخته است.

رابرت ایتینگر وکیل سابق سازمان اطلاعات آمریکا به نیویورک تایمز اعلام داشت: او می تواند برنامه تهاجمی را در عین حال عاقلانه ترتیب دهد. سازمان سیا به دلیل محرمانه بودن اطلاعات از اظهار نظر درباره این گزارش ها خودداری کرد. مشخص شده که مایک دی آندره کمی بیش از 50 سال سن دارد و او به اسلام گرویده است.

وی در این زمان عملیات جستجو و تعقیب اسامه بن لادن، بنیانگذار و رهبر سابق گروه تروریستی القاعده را بر عهده داشت. همچنین هدایت برنامه سی آی ای (سیا) در «قتل‌ های هدفمند پهپادی» نیز برعهده مایکل دی آندرا بوده است. اجرای این برنامه به حذف هزاران مظنون به عضویت در شبکه‌های تروریستی منجر شده است. گفته می‌ شود که عملیات شکار «ابوبکر بغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش، نیز تحت نظر وی انجام شده است.

پیش از این منابع خبری به‌ نقل از «فابیو کاریسو» مدیر مسئول gospanews گزارش دادند که وی در صفحه توئیتری خود درباره این موضوع نوشته بود: «آیت‌ الله مایک» مدیر میز خاورمیانه سیا ممکن است در جریان اسقاط هواپیمای آمریکایی در افغانستان مرده باشد.

به گفته منابع آگاه، گزارش شده است که مایک دی آندره مسئول پرونده ترور شهید سردار «قاسم سلیمانی»، در هواپیمای آمریکایی که در افغانستان ساقط شده است، کشته شد.

وی برجسته ترین چهره اطلاعات سیا در منطقه است. یک مقام ارشد سازمان سیا ایالات متحده در سانحه هوایی در افغانستان کشته شد.

گفتنیست که گروه طالبان روز دوشنبه در بیانیه‌ای به‌طور رسمی اعلام کرد که یک فروند هواپیمای  آمریکایی را در ولایت غزنی افغانستان سرنگون کرده است، و ویدیویی را از لاشه این هواپیما پس از سرنگونی منتشر کرد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که بعدازظهر امروز در منطقه «سدوخیل» ولسوالی «ده‌یک» ولایت غزنی یک فروند هواپیمای آمریکایی که مأموریت اطلاعاتی داشت ساقط شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала