ترامپ: اورشلیم پایتخت جدایی ناپذیر اسرائیل می شود

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: اورشلیم پایتخت جدایی ناپذیر اسرائیل خواهد شد
ترامپ: اورشلیم پایتخت جدایی ناپذیر اسرائیل خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ با معرفی طرحی برای حل و فصل فلسطین و اسرائیل گفت: "طبق این طرح اورشلیم پایتختی جدا ناپذیر باقی خواهد ماند، این بسیار مهم است".

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا روز سه‌شنبه گفت: اورشلیم پایتخت غیر قابل تفکیک اسرائیل خواهد بود.

ترامپ با معرفی طرحی برای حل و فصل فلسطین و اسرائیل گفت: "طبق این طرح اورشلیم پایتختی جدا ناپذیر باقی خواهد ماند، این بسیار مهم است".

وی در معرفی طرح خود گفت این "احتمالا اخرین فرصت" برای فلسطینیان است.

رئیس جمهور ایالات متحده در همان زمان خاطرنشان كرد كه "این چنین چیز بزرگی نیست، من قبلاً آن را برای شما انجام داده ام و همین طور خواهد ماند." پیش از این، ترامپ سفارت ایالات متحده را از تل آویو به اورشلیم منتقل کرده و در واقع آن را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته بود.

فلسطینی ها، به عنوان بخشی از روند صلح با اسرائیل، که در حال حاضر به حالت تعلیق در آمده است، خواستار این هستند که مرزهای آینده بین دو کشور مستقل به امتداد خطوطی که قبل از جنگ شش روزه سال 1967 وجود داشت، با تبادل احتمالی سرزمین ها برگردد. آنها امیدوارند که کشور خود را در کرانه باختری و نوار غزه ایجاد کنند و اورشلیم شرقی را به پایتخت تبدیل کنند. اسرائیل از بازگشت به مرزهای سال 1967 امتناع می ورزد و این نیز بسیار کمتر از آن است که اورشلیم با اعراب به اشتراک بگذارد، که قبلاً به عنوان پایتخت ابدی و غیرقابل تفکیک خود اعلام کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала