تأثیر ویروس «کرونا» بر قیمت نفت

CC0 / PIxabay / تأثیر ویروس «کرونا» بر قیمت نفت
تأثیر ویروس «کرونا» بر قیمت نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت نفت «برنت» تا 55 دلار در ازای هر بشکه نفت کاهش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، قیمت نفت «برنت» تحت تأثیر شیوع ویروس « کرونا» تا 55 دلار در ازای هر بشکه نفت کاهش یافت. در هفته های آینده، «کروناویروس» مهمترین عامل تأثیرگذار بر قیمت نفت خواهد بود.

به گفته آنتون پوکاتوویچ، تحلیلگر ارشد شرکت تحلیلی «بی کا اس پریمر»، قیمت مواد خام ممکن است تا 57-54 دلار افت کند. در صورت تشدید وخامت اوضاع مرتبط با ویروس «کرونا» قیمت نفت ممکن است تا سطح 55,5 کاهش یابد.حتی اگر بتوان شیوع ویروس «کرونا» را مهار کرد، چند هفته لازم خواهد بود تا قیمت نفت دوباره به سطح 64-63 دلار برگردد.

آمریکا نسبت به خرید نفت ایران به چین هشدارد داد - اسپوتنیک ایران
آمریکا نسبت به خرید نفت ایران به چین هشدار داد

با افزایش موارد جدید مبتلا به ویروس کرونا و قرنطینه شهرها، نگرانی در مورد تقاضا برای نفت افزایش یافت و این موارد سبب شد تا قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بیش از 2 درصد کاهش یابد و به پایین‌ترین میزان در چند ماه گذشته برسد. با افزایش موارد جدید مبتلا به ویروس کرونا و قرنطینه شهرها، نگرانی در مورد تقاضا برای نفت افزایش یافت.هر بشکه نفت برنت با 1.36 دلار کاهش 59.33 دلار فروخته شد.

چین بزرگترین واردکننده نفت جهان است و هرگونه بحرانی که تقاضای انرژی در کشور را کاهش دهد، به سرعت بر بازارهای جهانی نفت تأثیر می‌گذارد.بر اساس آمارهای گمرکی، چین در سال 2019روزانه 10 میلیون و 120 هزار بشکه نفت وارد کرده است که برابر بیش از ده درصد کل مصرف نفت جهان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала