اقدام وزارت خارجه ایران در پی شیوع ویروس کرونا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اقدام وزارت خارجه ایران در پی شیوع ویروس کرونا
اقدام وزارت خارجه ایران در پی شیوع ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران اقدام به ارسال مواد غذایی برای خوابگاه هایی دانشجویان مقیم شهر ووهان چین نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت وزارت امور خارجه ایران، آقای موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام نمود که ایران در واکنش به گسترش ویروس کرونا، اقداماتی ضروری انجام داده است. 

کرونا ویروس باعث افزایش قیمت طلا شد - اسپوتنیک ایران
کرونا ویروس باعث افزایش قیمت طلا شد

موسوی در ادامه افزود، سفارت ایران ضمن ارتباط گیری با دانشجویان ایرانی مقیم شهر ووهان، اقدام به ارسال آذوقه و بسته‌های غذایی به خوابگاه‌های آنها کرده است.

درخواست تسهیل بازگشت دانشجویان ایرانی و خروج آن‌ها از قرنطینه در دست بررسی است.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین دستور العمل های لازم در خصوص تدابیر پیشگیرانه به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه چین صادر شده و توصیه‌های مسافرتی به گردشگران و اتباع ایرانی مقیم در چین نیز انتشار یافته و با تشکیل ستاد بحران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و نیز سرکنسولگری کشورمان در شانگهای شماره‌های تماس جهت ارائه خدمات و راهنمایی به اتباع ایرانی اطلاع رسانی شده است.

گفتنی است، شیوع ویروس اگرچه ظاهراً از شهر ووهان چین بوده، اما به کشورهای دیگر نیز سرایت کرده است. از جمله ایالات متحده آمریکا مقام‌های دولتی تأیید کرده‌اند که پنجمین مورد ویروس رصد شده است. تمام این پنج تن افرادی هستند که اخیراً به شهر ووهان، استان هوبئی، سفر کرده بودند. البته نتیجه آزمایش صد شهروند دیگر هنوز مشخص نیست، و ممکن است شمار مبتلایان افزایش پیدا کند.

تا پایان روز دوشنبه، 27 ژانویه، تعداد تلفات جانی ویروس کرونا، 106 نفر اعلام شد. بر اساس اطلاعات کمیسیون بهداشت ملی چین چهار هزار و 515 نفر دیگر نیز در این کشور یه این ویروس خطرناک مبتلا شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала