حمله اخیر آمریکا به فرودگاه بغداد،جنایتی بزرگ است

© AP Photo / Iraqi Prime Minister Press Office فرودگاه بغداد
 فرودگاه بغداد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس ائتلاف «الفتح» عراق: پاسخ مناسب به این حمله، اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « المسیره»، رئیس ائتلاف «الفتح» عراق اعلام داشت که پاسخ مناسب به حمله اخیر آمریکا به فرودگاه بغداد، اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است.

وی در ادامه افزود:«آمریکا با هدف قرار دادن حاکمیت عراق در جنایت فرودگاه بغداد، به معنای واقعی کلمه مرتکب جنایت بزرگی شده و عراق و دولتش را کوچک شمرد و پاسخ مناسب به این اقدام آمریکا اخراج نیروهایش از بغداد است.

آمریکا، عراق و دولتش را کوچک شمرده و پاسخ مناسب به این اقدام آمریکا اخراج نیروهایش از بغداد است. آمریکا با هدف قرار دادن حاکمیت عراق در جنایت فرودگاه بغداد، به مفهوم واقعی کلمه مرتکب جنایت بزرگی شده است.هنگامی که واشنگتن متوجه شد عراقی‌ها در آستانه پیروزی بر این گروه و آزادسازی شهرها هستند، از حمایت از عراق در مقابله با داعش فاصله گرفت. این حمله را مانع‌تراشی در مسیر رفتن نیروهای خارجی عنوان کرد.

ما حمله به سفارتخانه‌ها و مقرهای دیپلماتیک خارجی در عراق را محکوم می‌کنیم. چنین اقدامات خرابکارانه‌ای با هدف ایجاد آشوب و مانع‌تراشی در طرح اجرای حاکمیت و رفتن نیروهای بیگانه است که پارلمان اخیرا به آن رای داد».

گفتنی است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала