بررسی عملکرد بالگرد جنگی Mi-24 روسیه

© East News / Bartosz KRUPAبررسی عملکرد بالگرد جنگی Mi-24 روسیه
بررسی عملکرد بالگرد جنگی Mi-24 روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آمریکایی The Aviationistدر گزارشی به بررسی عملکرد بالگرد Mi-24 روسیه پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی The Aviationist در مقاله‌ ای بالگرد Mi-24 روسیه را که در اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده و به طور غیر رسمی به عنوان "کروکودیل" معروف است، در جنگ افغانستان  ثابت کرد که یک سیستم تسلیحاتی بسیار مؤثر بوده است.

بالگرد جنگی و بدون سرنشین جدید روسیه - اسپوتنیک ایران
بالگرد جنگی و بدون سرنشین جدید روسیه

در این مقاله آمده كه كارآیی این بالگرد جنگی شوروی به حدی بود كه سازمان های اطلاعاتی آمریكا برای مقابله با آن مجبور شد مجاهدین افغانستان را با سیستم های دافع هوای "استینگر" مجهز کند.

پیش از این گزارش شده بود که دفتر طراحی Mila و Rostvertol بالگرد تهاجمی Mi-24 را با نام کاری Mi-35P +  نوسازی کردند.

این به روز رسانی، به ویژه مربوط به سیستم کنترل تسلیحات است. بالگرد یک مجموعه آنالوگ-دیجیتال را برای موشک های هدایت شونده دریافت کرد، که پیش از این در این نوع بالگردها استفاده نشده بود. یک سیستم نوری الکترونیکی نیز درآن نصب شده است.

Mi-24  یک نوع بالگرد تهاجمی سنگین ارتش روسیه است. این بالگرد علاوه بر آن‌ که به چندین پرتابگر و مخزن حمل موشک و موشک مجهز است، ظرفیت حمل 8 سرباز مسلح را هم داراست و در واقع یک بالگرد ترابری نیز محسوب می‌شود و از این نظر قابل مقایسه با هیچ بالگرد جنگنده دیگری نیست. این بالگرد زره‌پوش دوموتوره در شرکت "میل" طراحی شده و از سال 1972 مورد استفاده اتحاد جماهیر شوروی و وارثان آن و بیش از 50 کشور دیگر دنیا قرار گرفته‌ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала