طفره‌ رفتن وزیر دفاع آمریکا از اعلام تعداد زخمی‌شدگان پایگاه عین‌الاسد

© AP Photo / Francisco Secoطفره‌ رفتن وزیر دفاع آمریکا از اعلام تعداد زخمی‌شدگان پایگاه عین‌الاسد
طفره‌ رفتن وزیر دفاع آمریکا از اعلام تعداد زخمی‌شدگان پایگاه عین‌الاسد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارک اسپر از پاسخگویی به سوالات خبرنگاران درباره تعداد نظامیان آمریکایی زخمی‌شده در حمله موشکی ایران طفره رفت.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه از ارائه آمار درباره تعداد نظامیان آمریکایی زخمی‌شده در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد طفره رفت.

باربارا استار، خبرنگار دفاعی شبکه خبری سی‌ان‌ان در حساب توئیتری خود نوشت که مارک اسپر در پاسخ به این سؤال که چند نفر از نیروهای آمریکایی در حمله ایران زخمی شده‌اند، پاسخ داد: من از این ارقام خبر ندارم... این چیزی است که می‌توانیم اطلاعاتش را برایتان در بیاوریم. اینها نوعاً مسائلی هستند که ما درباره آنها گزارش نمی‌دهیم.

​وزیر دفاع آمریکا امروز جمعه در اندیشکده CSIS در پاسخ به سوالی مشابه گفت: ما کاملاً به اینکه شفاف باشیم متعهد هستیم، اما لازم است اطمینان حاصل کنیم که حرفمان دقیق است. این تعهد ما است. اما ما هنوز نمی‌دانیم چه تعداد نظامی آمریکایی در حمله ایران به عین‌الاسد زخمی شده‌اند یا آنها دچار چه جراحت‌هایی شده‌اند.

در ادامه تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала