کناره‌گیری هری و مگان از انجام وظایف سلطنتی؟

© AFP 2023 / Tolga Akmenپرنس هری و مگان
پرنس هری و مگان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هری و مگان:قصد داریم در خاندان سلطنتی نقش جدید و مترقیانه‌ای را برای خود دست و پا کنیم.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اطلاعیه کاخ باکینگهام شاهزاده هری و مگان مارکل قصد دارند از انجام وظایف سلطنتی کنار بروند. «ما قصد داریم از نقش خود به عنوان اعضای ارشد خاندان سلطنتی کم کنیم و برای استقلال مالی خود تلاش کنیم. اما به حمایت کامل از ملکه الیزابت ادامه خواهیم داد».

شاهزاده هری و مگان مارکل طی بیانیه‌ای گفتند: «بعد از ماه‌ها تامل و بحث‌ تصمیم گرفتیم امسال این تغییر را عملی کرده و در خاندان سلطنتی نقش جدید و مترقیانه‌ای را برای خود دست و پا کنیم. ما می‌خواهیم از جایگاه ارشد خود در خاندان سلطنتی کناره گرفته و با اشتغال در کاری به استقلال مالی دست یابیم. البته همواره به حمایت کامل و پشتیبانی خویش از اولیا حضرت ملکه ادامه خواهیم داد.

ابراز نگرانی شاهزاده های سعودی از سیاست تهاجمی ولیعهد عربستان علیه ایران - اسپوتنیک ایران
ابراز نگرانی شاهزاده های سعودی از سیاست تهاجمی ولیعهد عربستان علیه ایران

ما می خواهیم پلی باشیم میان بریتانیا و امریکای شمالی و به انجام وظایف خود در قبال ملکه، مملکت ادامه دهیم. این رفت و آمد میان دو قاره به ما اجازه خواهد داد پسرمان را به نحوی تربیت کنیم که قدردان سنت‌های سلطنتی که در آن متولد شده، باشد و همچنین به ما اجازه می‌دهد توجه خود را بر مرحله بعدی از جمله تاسیس سازمان خیریه جدید متمرکز کنیم».

انتشار این بیانیه جنجال‌برانگیز باعث واکنش سریع کاخ باکینگهام شد که علنا به دوک و دوشس اخطار داد تصمیم آنها می تواند باعث «بروز مسائل پیچیده‌ای شده که حل آنها زمان‌بر است.» سخنگوی کاخ باکینگهام گفت بحث‌ها درباره نقش آینده شاهزاده هری و همسرش مگان در مراحل اولیه قرار دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала