انجام تحقیقات در رابطه با سانحه هوایی بوئینگ اوکراینی

© AFP 2023 / Lars Hagbergکانادا
کانادا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کانادا، اوکراین،افغانستان، سوئد و بریتانیا انتظار دارند ایران در بازرسی های مربوطه همکاری شفافی داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسوا فیلیپ شامپانی، وزیر امور خارجه کانادا اعلام نمود که بازرسی‌ها در رابطه با سانحه هوایی هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین در نزدیکی تهران که مسافران 5 کشور کانادا، اوکراین، افغانستان، سوئد، بریتانیا جان خود را در این حادثه از دست دادند، باید شفاف باشد.

وی در ادامه گفت:« دولت ایران مسئولیت این حادثه را به عهده گرفت. این اولین گام درست است که مسئولیت در ازای حادثه پذیرفته می شود. بازرسی ها نشان خواهد داد که چه کسی در این قضیه دست داشته است. از اینرو از ایران می خواهیم که شفافیت کامل در این رابطه رعایت شود.

مقام ایرانی پیشنهاد مقابله به مثل در رابطه با اقدام کانادا داد - اسپوتنیک ایران
مقام ایرانی پیشنهاد مقابله به مثل در رابطه با اقدام کانادا داد

ما روی همکاری تمام و کمال با مقامات ایرانی در رابطه با انجام بازرسی ها و استرداد اجساد حساب می کنیم. خانواده‌های جان‌باختگان باید از تحقیقات دقیق و همه جانبه این حادثه مطمئن باشند. باید منتها تلاش خود را برای دوری از بروز چنین حوادثی به انجام برسانیم».

گفتنی است که صبح روز چهارشنبه (18 دی ماه) یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала