نارضایتی وزیر خارجه کانادا از ایران

© AFP 2023 / Lars Hagbergواکنش تند کانادا به امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی
واکنش تند کانادا به امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه کانادا از اینکه جمهوری اسلامی ایران تابعیت دو گانه را به رسمیت نمی شناسد، انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسوا فیلیپ شامپانی، وزیر خارجه کانادا می گوید اینکه ایران هر 57 شهروند کشته شده کشور وی در حادثه سرنگونی هواپیمای اوکراینی در حوالی تهران را شهروند کانادا نمی داند، "مزخرف"است.

​گفتنی است که تعدادی  از کشته شدگان  در نتیجه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران،  ایرانیان دارای تابعیت دوگانه و گذرنامه کانادایی بودند اما جمهوری اسلامی تابعیت دو گانه را به رسمیت نمی شناسد.

یادآور می شود روز 18 دی ماه یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند. مقامات ایرانی ابتدا هر گونه دخالت در این حادثه را تکذیب کردند، اما در 11 ژانویه اعلام کردند که توسط پدافند ایرانی این هواپیما ساقط شده است. وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف گفت: این هواپیمای مسافربری ناخواسته به دلیل "خطای انسانی" توسط یک موشک مورد اصابت قرار گرفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد كه سامانه پدافند هوایی این كشور هواپیما را به عنوان موشك كروز شناسایی کرد و اپراتور زمان زیادی برای تصمیم گیری نداشت و او اشتباه تصمیم گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала