یادمانی در تهران برای یاد بود مسافران هواپیمای اوکراینی نصب می‌شود

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر برای مسافران هواپیمای اوکراینی، در تهران یادمان نصب می‌شود
 برای مسافران هواپیمای اوکراینی، در تهران یادمان نصب می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس طرح دو فوریتی که توسط شورای شهر تهران تصویب شد، شهرداری موظف می شود تا یادمان جان باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی را در تهران نصب کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، بر اساس طرح دو فوریتی که توسط شورای شهر تهران تصویب شد، شهرداری موظف می شود تا یادمان جان باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی را در تهران نصب کند. این طرح که با قید دو فوریت تقدیم شورا شده بود، با رای موافق تمامی 18 عضو حاضر در نشست به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه، شهرداری تهران موظف شده است ظرف یک هفته مکانی مناسب را برای نصب یادمان جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین ایجاد کند و علاوه بر آن، در این زمینه به تبلیغات شهری بپردازد.

احمد مسجدجامعی، به عنوان پیشنهاد دهنده طرح در دفاع از دو فوریت تصویب آن گفت: دروغ بزرگی گفته و توضیحات ناقصی به مردم داده شده است. افکار عمومی از حادثه سقوط هواپیما بهت زده و رسانه ها نیز غافلگیر شدند. این موضوع به افکار عمومی آسیب رسانده و این را از تیترهای یک امروز روزنامه‌ها می‌توان فهمید.

وادیم پریستایکو وزیر امور خارجه اوکراین - اسپوتنیک ایران
وزارت امور خارجه اوکراین: آمریکا اطلاعات مهمی به ما داد

وی تصریح کرد: بر همین اساس، پیشنهاد کرده ایم برای همراهی با خانواده های داغ دیده و شهروندان باید یادمانی ساخته شود و شهرداری باید به این موضوع ورود کند.

هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به اوکراین با 176 مسافر از جمله 147 ایرانی و 9 خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک کرده بود، پنج دقیقه پس از پرواز حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

در حالی که در روزهای نخست علت سقوط هواپیما نقص فنی اعلام شده بود، صبح شنبه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تایید کرد که در شرایط آماده باش جنگی پس از عملیات موشکی ایران علیه پایگاههای امریکا در عراق، هواپیمای اوکراینی بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیرعمد، مورد اصابت قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала