کارشناس مسائل غرب آسیا: تلفات حملات موشکی به پایگاه آمریکا در عراق 400 کشته و زخمی بود

© REUTERS / U.S. Marine Corps/Sgt. Kyle C. Talbotامریکا می خواهد هزینه های خود در جنگ با داعش را از عراق بگیرد !
امریکا می خواهد هزینه های خود در جنگ با داعش را از عراق بگیرد !  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دست‌کم تعداد 100 کشته و 300 مجروح بر روی دست ‌آمریکایی‌ها باقی مانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، در حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به پایگاه آمریکا در عراق دست‌کم تعداد 100 کشته و 300 مجروح بر روی دست ‌آمریکایی‌ها باقی مانده است.

محمدعلی مهتدی کارشناس مسائل غرب آ‌سیا با اشاره به اظهارات روز گذشته ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه هیچ نیروی نظامی این کشور در حمله ایران به پایگاه‌های آنها کشته نشده‌اند گفت:« ترامپ فردی بسیار دروغگو است چرا که براساس اطلاعاتی که من دارم تلفات و خسارت‌های بسیار زیادی به آمریکایی‌ها در پایگاه عین‌الاسد تحمیل شده است.

 براساس اطلاعاتی که عراقی‌ها از پایگاه عین الاسد جمع‌آوری کرده‌اند تعداد کشته‌‌ها بیش از 100 نفر و بیش از 300 مجروح بر دست ‌آمریکایی‌ها باقی مانده است. افکار عمومی آمریکا منتظر اعلام تعداد کشته‌ها و مجروحین هستند. تعداد زیادی از هواپیماهای نظامی، بالگردهای آپاچی و پهپادهای آمریکایی در اثر حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نابود شده و در آتش سوخته است.

جنگ روانی تازه آمریکا برای ماندن در عراق - اسپوتنیک ایران
جنگ روانی تازه آمریکا برای ماندن در عراق

 ترامپ نمی‌تواند به این حجم از خسارت که موشک‌های ایرانی به پایگاه‌های آمریکایی‌ وارد کرد‌ه‌اند اعتراف کند زیرا اگر این کار را انجام دهد  حجم زیاد کشته‌ها و مجروحین و خسارت‌ها منجر به آن خواهد شد که افکار عمومی انتقادات بسیار تند و تیزی را علیه رئیس‌جمهور ایالات متحده انجام دهند.

ترامپ در آغاز سال2020 میلادی و در سالی که انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود قرار دارد لذا خیلی از اتفاقات مرتبط با ایالات متحده رنگ و بوی سیاسی انتخاباتی دارد. عملیات موشکی که اخیرا علیه آمریکایی‌ها انجام شد حتی اگر به فرض بپذیریم که هیچ کشته و زخمی نداشته است و حرف ترامپ هم صحیح است اما اینکه یک کشور در منطقه غرب آسیا این شجاعت و جرات را داشته باشد که بتواند به یک پایگاه مهم آمریکا حمله موشکی کند تحول بزرگی در تاریخ منطقه و عرصه بین‌الملل محسوب می‌شود.

ما از این به بعد، شاهد واکنش‌های بسیار جدی از سوی گروه‌های مقاومت علیه آمریکایی‌ها خواهیم بود به طوری که روز 9 ژانویه (پنجشنبه) نیروهای الحشدالشعبی یا کتائب حزب‌الله عراق که در عراق حضور دارند اقداماتی را علیه نظامیان تروریست این کشور عملیاتی کنند و به نظر می‌رسد که امریکایی‌ها چاره‌ای جز خروج از عراق ندارند.

اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج شوند مجبور خواهند شد از سوریه هم بروند چرا که حضور در شرق فرات بدون حمایت و پشتیبانی از داخل عراق امکان‌ پذیر نیست. حضور آمریکایی‌ها در افغانستان هم با توجه به تغییر و تحولات منطقه عملا امکان‌پذیر نیست».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала