بزرگترین مراسم تشییع جنازه در تاریخ معاصر + عکس

© Sputnik / Mazyar Asadiبزرگترین مراسم تشییع جنازه در جهان + عکس
بزرگترین مراسم تشییع جنازه در جهان + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردار سلیمانی، استالین، لنین، پرنسس دیانا، مائو تسه تونگ، ماهاماتا گاندی از جمله مقاماتی بودند که بزرگترین مراسم تشییع جنازه در میان مردم را داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، در فهرست زیر، اسامی 5 مقام سیاسی در دنیا که دارای بزرگترین مراسم تشییع جنازه در جهان بودند، معرفی می شود.

روز دوشنبه در تهران و روز سه‌شنبه در کرمان وداع با ژنرال قاسم سلیمانی و همچنین با سایر پرسنل نظامی ایران که در نتیجه حمله هوایی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد در شب 3 ژانویه کشته شدند، برگزار شد.از اول  صبح اینترنت پر از عکس و فیلم از خیابان های این دو شهر شده است، پر از ساکنین و مهمانان پایتخت که برای خداحافظی از شهید سلیمانی به خیابان‌ها رفتند. محاسبه تعداد دقیق جمعیت دشوار است، اما خبرگزاری‌ها حرف از تجمع میلیونی به میان می‌آورند. اسپوتنیک پیشنهاد می‌کند مراسم های تشییع جنازه بزرگ میلیونی در طول 100 سال اخیر را به یاد بیاورید: "مراسم تششیع پیکر سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در سال 1398 در ایران" ، " تشییع جنازه استالین به همراه دسته‌های گل توسط مردم "، "مراسم تشییع پیکر لنین رهبر شوروی، در میدان سرخ لنین در مسکو"، "مراسم تشییع جنازه مائو تسه تونگ  در چین"، "نمراسم تشییع پیکر شاهزاده دایانا" ، "مراسم تشییع پیکر ماهاتما گاندی در سال 1948".

1)عظیم‌ترین تشییع جنازه در تاریخ برای پیکر آیت الله خمینی است که در سوم ژوئن 1989 درگذشت. براساس منابع مختلف، بین 10 تا 17 میلیون نفر برای خداحافظی از رهبر ایران آمده بودند.

2) مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در ایران که توسط نیروهای آمریکا در خاک عراق شهید شدند، میلیون ها ایرانی را به خیابان های پایتخت و اهواز کشاند.

© Sputnik / Mazyar Asadiمراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی
بزرگترین مراسم تشییع جنازه در تاریخ معاصر + عکس  - اسپوتنیک ایران
مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی

3)مهاتما گاندی، یکی از افراد الهام بخش جنبش اصلی استقلال هند از امپراتوری انگلستان، که کل فلسفه مقاومت غیر خشونت آمیز را ایجاد کرد، وی در 30 ژانویه سال 1948 کشته شد. پیش از آنکه بدن رهبر معنوی این کشور مطابق سنت های هندی در مراسم تشییع جنازه سوزانده شود، بین 1.5 تا 6 میلیون نفر برای خداحافظی از وی آمده بودند.

© AP Photoمراسم تشییع پیکر مهاتما گاندی
بزرگترین مراسم تشییع جنازه در تاریخ معاصر + عکس  - اسپوتنیک ایران
مراسم تشییع پیکر مهاتما گاندی

4)ولادیمیر لنین یک دولتمرد و سیاستمدار اتحاد جماهیر شوروی، بنیانگذار اتحاد جماهیر شوروی، بر اثر خونریزی مغزی درگذشت. با وجود یخبندان شدید، در 21 ژانویه سال 1924، حدود نیم میلیون نفر برای خداحافظی با وی آمدند.

 

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر تشییع جنازه لنین
بزرگترین مراسم تشییع جنازه در تاریخ معاصر + عکس  - اسپوتنیک ایران
تشییع جنازه لنین

5)ژوزف استالین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، طبق اطلاعات رسمی بر اثر خونریزی مغزی در 5 مارس 1953 درگذشت. بیش از 2 میلیون نفر در وداع با رهبر اتحاد جماهیر شوروی شرکت کردند.

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر تشییع جنازه استالین
بزرگترین مراسم تشییع جنازه در تاریخ معاصر + عکس  - اسپوتنیک ایران
تشییع جنازه استالین

6)مائو تسه تونگ بنیانگذار جمهوری خلق چین، رئیس جمهوری خلق چین، در 9 سپتامبر 1976 پس از سه حمله قلبی درگذشت. بیش از یک میلیون نفر در مراسم خاکسپاری وی شرکت کردند.

© AFP 2023مراسم تشییع جنازه مائو تسه تونگ
بزرگترین مراسم تشییع جنازه در تاریخ معاصر + عکس  - اسپوتنیک ایران
مراسم تشییع جنازه مائو تسه تونگ

7)بزرگترین مخاطبان تلویزیون برای وداع با مراسم عزاداری پرنسس دایانا که در 31 آگوست 1997 در یک سانحه رانندگی در پاریس درگذشت جمع شد. مراسم وداع در لندن برگزار شد و از کاخ باکینگهام آغاز شد. حدود یک میلیون نفر برای خداحافظی با پرنسس دیانا آمدند و حدود 2.5 میلیارد بیننده او را از تلویزیون تماشا کردند.

© AP Photo / Lynne Sladkyمراسم تشییع پیکر شاهزاده دایانا در موناکو
بزرگترین مراسم تشییع جنازه در تاریخ معاصر + عکس  - اسپوتنیک ایران
مراسم تشییع پیکر شاهزاده دایانا در موناکو
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала