بررسی طرح‌ های ضد آمریکایی در مجلس ایران

© Sputnik / SHAمجلس شورای اسلامی
مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس شورای اسلامی ایران هفته آینده ضمن بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره برجام و سوال نمایندگان از وزیر نفت، گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد سه طرح مقابله با آمریکا را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری تسنیم، دستور کار جلسات علنی صحن مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه تا سه شنبه (22 تا 24 دی ماه) اعلام شده که از جمله نکات زیردر آن دیده می شود:

ـ گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح الزام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به حمایت از ساخت فیلم‌های ضدآمریکایی

ـ گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح تأسیس موزه جنایات آمریکا

ـ گزارش کمیسون فرهنگی در مورد طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه های تبعیت کننده از تحریم های آمریکا به کشور ایران

ـ گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح الزام دولت به حمایت همه جانبه از افراد و موسسات ایرانی که از اقدامات دولت آمریکا متضرر شدند.

 - سؤال‌ ‌آقایان محمدرضا نجفی و محمدجواد فتحی نمایندگان  تهران (یک فقره)  و سوال آقای علی‌اکبر کریمی نماینده اراک،  (یک فقره) از وزیر محترم نفت (دوشنبه مورخ 23/10/1398)

ـ گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام (مقطع زمانی 26/4/1396 تا 26/4/1397).

اوضاع منطقه خاورمیانه پس از آن که نیروهای آمریکایی در اواخر سال گذشته به مواضع جنبش شیعه کتائب حزب الله در سوریه و عراق حمله کردند ، متشنج شد . پس از آن هواداران این جنبش به سفارت ایالات متحده در بغداد حمله کرده و سپس در تاریخ 3 ژانویه، پنتاگون یک عملیات ویژه را انجام داد که در طی آن سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و همراهانش ترور شدند . حمله موشکی به منطقه ای در نزدیکی فرودگاه بغداد به خودروی حامل فرمانده نیروهای قدس، به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام شد. به دنبال آن ایران با حمله موشکی به پایگاه های محل استقرار سربازان آمریکایی در عراق ، واکنش نشان داد. پس از این حمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیام خود به ملت آمریکا اعلام کرد واشنگتن تحریم های جدید را علیه ایران اعمال خواهد کرد و از کشورهای باقی مانده در برجام درخواست از این توافق هسته ای با ایران خارج شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала