واکنش اتحادیه اروپا به حمله موشکی ایران به پایگاه های آمریکا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به حمله موشکی ایران به پایگاه های آمریکا
واکنش اتحادیه اروپا به حمله موشکی ایران به پایگاه های آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا در خصوص حمله موشکی ایران به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق اعلام کرد که عراق نباید به میدان جنگ دیگران تبدیل شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، اتحادیه اروپا به انتقام موشکی ایران از ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به دست نظامیان تروریست آمریکایی واکنش نشان داد.

چین خواستار خویشتن داری ایران و آمریکا شد - اسپوتنیک ایران
چین خواستار خویشتن داری ایران و آمریکا شد

به نوشته خبرنگار شبکه «بلومبرگ»، «اورسولا فون در لین» رئیس کمیسیون اروپا در واکنش به انتقام موشکی ایران از تروریست‌های آمریکا، اعلام کرد: «استفاده از سلاح در بحران عراق، باید فوراً متوقف شود».

شبکه «اسکای‌نیوز» گزارش داد، اتحادیه اروپا با بیان اینکه عملیات ایران تنش‌ها را افزایش داد، گفت: «وضع کنونی [در غرب آسیا] تلاش‌های سالیان قبل و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را تضعیف می‌کند».

شبکه «الحدث» نیز به نقل از اتحادیه اروپا گزارش داد عراق نباید به میدان جنگ دیگران تبدیل شود.

بامداد امروز (چهارشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد.

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در 108 کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال 2003، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال 2011 در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال 2014، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала