سازمان ملل بیانیه ترامپ را مثبت ارزیابی کرد

© AP Photo / Bebeto Matthewsسازمان ملل بیانیه ترامپ را مثبت ارزیابی کرد
سازمان ملل بیانیه ترامپ را مثبت ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان ملل از بیانیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا استقبال می كند و آن را نشان از قصد وی برای جلوگیری از درگیری جدی میان ایران و ایالات متحده می داند.

به گزارش  اسپوتنیک، سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل، استفان دوجاریک ضمن مثبت خواندن بیانیه ترامپ در خصوص حمله موشکی ایران گفت: " ما اظهارات رئیس جمهور ترامپ را که چندی پیش ایراد شد را  در نظر داریم و ما از هرگونه سیگنال مثبت که نشان دهنده دوری جستن رهبران از یک رویارویی جدی است استقبال می کنیم."

دومای روسیه بیانیه ترامپ را بسیار ملایم دانست - اسپوتنیک ایران
دومای روسیه بیانیه ترامپ را بسیار ملایم دانست

پیشتر، رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ پس از حمله موشکی تهران به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق، به شهروندان آمریکایی رجوع کرد و خاطرنشان كرد كه حمله ایران صدمات قابل توجهی به ایالات متحده وارد نكرده است. رئیس جمهور ایالات متحده گفت كه واشنگتن به دنبال تشدید درگیری با تهران نیست، اما سیاست "فشار حداكثری" را ادامه خواهد داد.

یادآور می شود که چهارشنبه شب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از آغاز عملیات تلافی جویانه برای ترور ژنرال قاسم سلیمانی خبر داد. موشک های زمین به زمین از پایگاه های ایران به پایگاه عین السد در غرب عراق و پایگاه اربیل که در آنجا که قوای نظامی آمریکا مستقر هستند شلیک شد.

اظهارات مقامات نظامی ایران حاکی از کشته شدن 80 نفر از نظامیان آمریکایی است، مقامات آمریکایی اما این اخبار را تکذیب نموده و اظهار داشته اند که سیستم دفاعی آنها موجب شد که هیچ تلفات جانی نداشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала