زاخاروا درباره امتناع آمریكا از صدور ویزا برای ظریف اظهار نظر كرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov  /  مراجعه به بانک تصاویر زاخاروا درباره امتناع آمریكا از صدور ویزا برای ظریف اظهار نظر كرد
زاخاروا درباره امتناع آمریكا از صدور ویزا برای ظریف اظهار نظر كرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: وزارت خارجه روسیه شگفت زده است که چرا ایالات متحده از صدور ویزا به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که قصد داشت در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک در 9 ژانویه صحبت کند، خودداری کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات آمریکایی برای وزیر امور خارجه ایران ویزا صادر نکردند، کاملاً مشخص نیست که بر چه مبنایی این اقدام صورت گرفته است.

سازمان ملل متحد درباره مسائل ویزا برای نمایندگانش ابراز نگرانی کرد - اسپوتنیک ایران
سازمان ملل متحد درباره مسائل ویزا برای نمایندگانش ابراز نگرانی کرد

زاخاروا در پخش رادیوی اکو از مسکو گفت: ظاهراً "فشار" به نماینده رسمی این اداره از محل سازمان ملل هم اعمال می شود، از کجا باید وضعیت فعلی تجزیه و تحلیل شود، جایی که طرفین باید درباره احتمال دفع خطر صحبت کنند. بر چه اساس نماینده دولت مستقل، عضو سازمان ملل متحد، اجازه ورود به شورای امنیت را ندارد؟ این شگفت انگیز است.

در تاریخ 7 ژانویه، سازمان ملل متحد به مأمور دائمی ایران اطلاع داد كه به گفته آمریكا، به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای حضور در جلسه شورای امنیت سازمان ملل ویزا داده نمی شود.

ایالات متحده، به عنوان کشوری که سازمان ملل در آن واقع شده است، موظف است ویزای کلیه دیپلمات های کشورهای عضو سازمان ملل را فراهم کند، اگرچه این تعهد به طور دوره ای مورد غفلت قرار می گیرد. ظریف در گذشته ویزای آمریکا را برای سفر به سازمان ملل دریافت می کرد، اما حرکات وی در ایالات متحده کاملاً کنترل می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала