آیت الله خامنه ای: شب گذشته یک سیلی به آمریکا زده شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دشمنان در مقابل عظمت ملت ایران احساس خضوع کردند
دشمنان در مقابل عظمت ملت ایران احساس خضوع کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله خامنه ای گفت؛ شهادت سردار سلیمانی زنده بودن انقلاب در کشور ما را به رخ همه‌ دنیا کشید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»،  آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از مردم قم، حملات موشکی بامداد امروز به دو پایگاه امریکا در عراق را یک سیلی خواندند و با تأکید بر اینکه مقابله اصلی باید در جهت پایان دادن به حضور فساد برانگیز و ویرانگر امریکا در منطقه باشد، گفت: از برکات عظیم شهادت و معنویت حاج قاسم سلیمانی قیامتی بود که در شهر‌های ایران و عراق در مراسم‌های تشییع به‌پا شد. این بدرقه ها، زنده بودن انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشید و من در مقابل آنچه روح بزرگ آن شهید عزیز برای ایران و منطقه به ارمغان آورد، سر تعظیم فرود می‌آورم.

کنگره: ضربه ایران می تواند به معنای این باشد که ایالات متحده درگیر جنگی تمام عیار است - اسپوتنیک ایران
کنگره: ضربه ایران می تواند به معنای این باشد که ایالات متحده درگیر جنگی تمام عیار است

وی در ادامه سخنان خود افزود:«لکن من چند جمله‌ای می‌خواهم عرض کنم که به نظرم مهم است. اولاً شهید سلیمانی هم شجاع بود و هم با تدبیر بود. برخی شجاعت دارند اما تدبیر و عقل لازم برای به کاربردن آن را ندارند. برخی اهل تدبیر هستند ولی اهل اقدام  و عمل نیستند. دل و جگر کار را ندارند. این شهید عزیز ما هم دل  و جگر داشت و به دهان خطر می‌رفت و ابا نداشت.

یک نمونه از تدبیر و شجاعت او که این را دشمنان او خوب می‌دانند؛ شاید برخی دوستان ندانند این بود که او توانست به کمک ملت های منطقه یا کمکهایی که به ملتهای منطقه کرد  توانست همه نقشه‌های نامشروع آمریکا در منطقه غرب آسیا را خنثی کند. نقشه‌هایی که با پول وسیع و دیپلماسی‌های آنها و زورگوییهایی که به خصوص در مقابل کشورهای ضعیف دارند توانست قد علم کند و همه‌ی نقشه‌های آنها را خنثی کرد.

آمریکا در مقابل فلسطین طرحشان این بود که قضیه فلسطین را به فراموشی بسپارند و فلسطینی‌ها را در حالت ضعف نگهدارند که جرات نکنند دم از مبارزه بزنند. این مرد دست فلسطینی‌ها را پر کرد و کاری کرد که منطقه کوچکی مثل نوار غزه در مقابل رژیم صهیونیستی با آنهمه ادعا می‌ایستد و بلایی سرشان می‌آورد که آنها سر 48 ساعت می‌گویند بیایید آتش بس کنیم. این را حاج قاسم سلیمانی کرد. این چیزی است که برادران فلسطینی ما مکرر در مکرر پیش ما شهادت دادند. من می‌دانستم البته.

آنوقت در جلسه ای که ما غالباً با مسئولان مختلف، جلسات رسمی معمولی، حاج قاسم در گوشه‌ای می‌نشست که دیده نمی‌شد. جلوی چشم خودش را قرار نمی‌داد. تظاهر نمی‌کرد.نقشه آمریکا در عراق، سوریه و لبنان به کمک و فعالیت این شهید عزیز خنثی شد. آمریکایی‌ها مایلند عراق را مثل رژیم طاغوت ایرانی، رژیم پهلوی، یا امروز سعودی می‌پسندند. نقطه‌ای پر از نفت باشد در اختیار آنها که هر کاری مایل بودند انجام دهند. به تعبیر آن شخص، مثل گاو شیرده.

ربیعی: در صورت واکنش آمریکا اقدام شدیدتری خواهیم داشت - اسپوتنیک ایران
ربیعی: در صورت واکنش آمریکا اقدام شدیدتری خواهیم داشت

حزب الله بحمدالله روزبه روز قویتر شد. امروز هم دست و هم چشم لبنان، حزب‌الله است. نقش شهید ما در این حالت ممتاز و برجسته است.

شهادت او زنده بودن انقلاب در کشور ما را به رخ همه‌ی دنیا کشید. عده‌ای می‌خواستند وانمود  کنند که انقلاب در ایران مرده و از بین رفته و تمام شده. البته عده‌ای هم سعی می‌کنند این اتفاق بیفتد. شهادت او نشان داد که انقلاب زنده است. دیدید چه خبر شد تهران؟ دیدید چه خبر شد در شهرهای دیگر؟ البته من برای این حادثه تلخی که در کرمان پیش آمد و تعدادی از هموطنان کرمانی جان باختند عمیقاً متاسف و متاثرم و به خانواده‌های آنها تسلیت عرض میکنم و امیدوارم ارواح مطهر این جانباختگان هم با شهید سلیمانی محشور شوند.

دشمنان در مقابل عظمت ملت ایران احساس خضوع کردند. ممکن است به رو نیاورند اما چاره‌ای ندارند. ‌آن دشمنی که سعی می‌کند این مجاهد عظیم‌القدر را و این سردار فرمانده مبارزه‌ی با تروریسم را به عنوان یک تروریست معرفی کند، آمریکایی‌های بی‌انصاف و دروغگو، آمریکایی‌های هجوگو که واقعاً ارزشی برای حرف‌هایشان نمی‌شود قائل شد؛ ملت ایران زد توی دهن اینها».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала