ژاپن از ایران می خواهد تا به توافق هسته ای باز گردد

© AP Photo / Eugene Hoshikoژاپن از ایران می خواهد تا به توافق هسته ای باز گردد
ژاپن از ایران می خواهد تا به توافق هسته ای باز گردد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ژاپنی از ایران می خواهند تا به شرایط توافق هسته ای بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس کابینه ژاپن، یوشیهید سوگا، روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: " مقامات ژاپن از ایران می خواهند كه به شرایط توافق هسته ای بازگردد و با جامعه بین المللی همکاری كند تا تنش در منطقه را كاهش دهد."

توقف تمام محدودیت‌های عملیاتی ایران در برجام - اسپوتنیک ایران
توقف تمام محدودیت‌های عملیاتی ایران در برجام

وی با تأکید بر اینکه ژاپن به طور جدی نگران وخیم تر شدن اوضاع در خاورمیانه است، گفت: " ما از ایران می خواهیم که به شرایط توافق هسته ای بازگردد و با جامعه بین المللی همکاری کند تا تنش ها را کاهش دهد." به گفته وی، ژاپن نیز به نوبه خود تلاش های دیپلماتیک خود را با هدف تثبیت اوضاع ادامه خواهد داد.

اوضاع در خاورمیانه پس از آنكه پنتاگون در 3 ژانویه عملیاتی را اعلام كرد ، عملی شد كه در آن كاسم سلیمانی فرمانده یگان ویژه القدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (یگان های نخبه نیروهای مسلح) در منطقه فرودگاه بغداد كشته شد ، اوضاع در خاورمیانه به طور جدی تشدید شد. حمله موشکی به یک موتور سیکلت که فرماندهی آن را دنبال کرد ، به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا وارد شد. به گفته دولت آمریكا ، این عملیات از نظر طبیعت تدافعی بود ، زیرا هدف آن محافظت از نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه بود.

در شب 3 ژانویه، ایالات متحده عملیاتی را در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد علیه ژنرال ایرانی، قاسم سلیمانی و معاون گروه شبه نظامی شیعه عراق، ابو مهدی المهندس، که ازنظر واشنگتن درگیر در سازماندهی حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد در تاریخ 31 دسامبر سال 2019  بوده است را ترتیب داد که منجر به کشته شدن سلیمانی و 10 نفر از همراهانش شد. بدنبال آن، رهبر ایران، علی خامنه ای قول داده است که انتقام کشته شدن سلیمانی را از آمریکا بگیرد. رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ  نیز قول داده است در صورت حمله به آمریكایی ها، ضربه ای سریع و قدرتمند به 52 هدف در ایران خواهد زد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала