مشاور سابق کاخ سفید: ترور سلیمانی ممکن است مواضع داعش در عراق را تقویت کند

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر مشاور سابق کاخ سفید: ترور سلیمانی ممکن است مواضع داعش در عراق را تقویت کند
مشاور سابق کاخ سفید: ترور سلیمانی ممکن است مواضع داعش در عراق را تقویت کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گونیت تاد مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید بیان کرد: ترور ژنرال تأثیرگذار ایرانی قاسم سلیمانی به احتمال زیاد باعث تقویت موقعیت گروه تروریستی داعش در عراق می شود.

به گزارش اسپوتنیک، گونیت تاد مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید بیان کرد: سنی های عراق می توانند امیدوار باشند که ایالات متحده آمریکا آنها را از رشد رو به رشد شیعه و ایران محافظت کند.

احضار سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
احضار سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه ایران

با این حال، هنگامی که اهل سنت متوجه می شوند که دولت ترامپ آماده دفاع از آنها نیست، تعداد افراد عضو داعشی در بین افراد با دیدگاه های متوسط ​​تقریباً مطمئناً افزایش خواهد یافت.

این متخصص امنیت ملی گفت: عراقی ها در بین شیعیان احساس نمی کنند که مشکلات جدی دارند و مقاومت می کنند. در چنین شرایطی، مرز بین دولت اسلامی و مخالفان عادی نابود می شود. داعش می تواند از کشتار سلیمانی سود ببرد.

در شب 3 ژانویه، ایالات متحده عملیاتی را در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد برای قتل سردار سلیمانی و معاون رئیس شبه نظامی شیعه عراق ابو مهدی المهندس، که در واشنگتن در نظر گرفته شده است و درگیر در سازماندهی حمله به سفارت آمریکا در بغداد در تاریخ 31 دسامبر بودند انجام داد.

ایران قول انتقام به آمریکا را داده است. رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ قول داده است در صورت حمله به آمریكایی ها، ضربه ای سریع و قدرتمند به 52 هدف در ایران بزند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала