پیامدهای ترور فرمانده ارشد ایرانی برای آمریکا + عکس

© AP Photo / Ronald Zakایران به محدودیت‌های هسته ای پایان می‌دهد.
ایران به محدودیت‌های هسته ای پایان می‌دهد. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران به محدودیت‌های هسته ای پایان می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نیویورک تایمز» پیامدهای ترور فرمانده ارشد ایرانی توسط آمریکا شدت می گیرد. این امر می تواند به فراسوی منطقه خاورمیانه گسترش یابد.

در این رابطه، ایران اعلام کرد به محدودیت های هسته‌ای پایان می‌دهد و پارلمان عراق خواهان خروج نیروهای آمریکایی از کشور شد.

ائتلاف به رهبری آمریكا در عراق و سوریه به دلیل انتقام از ایران، اقداماتی را كه سالها علیه دولت اسلامی انجام داده بود به دلیل تجمع صدها هزار نفر از ایرانیان در خیابان ها برای تشییع پیکر قاسم سلیمانی فرمانده ارشد ایرانی به حالت تعلیق درآورد.

روز 5 دسامبر دولت ایران طی بیانیه‌ای اعلام داشت« برنامه هسته‌ای ایران دیگر با هیچگونه محدودیتی در تولید و غنی سازی اورانیوم روبرو نیست».

این امر می تواند گویای فروپاشی موافقت نامه «برجام» باشد که در سال 2015 به امضا رسید.

دونالد ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده حملات سریع و نیرومندی به 52  هدف در ایران در پاسخ به هرگونه حمله بالقوه ایران به دلیل ترور ژنرال قاسم سلیمانی انجام خواهد داد.

در توییت ترامپ آمده است:«این یک هشدار است. اگر ایران به آمریکایی ها و یا تأسیسات آمریکایی حمله کند ، ما 52 هدف در ایران (اشاره ای به 52  گروگان آمریکایی که چند دهه قبل توسط ایران به گروگان گرفته شده بودند) را مورد حمله سریع قرار خواهیم داد. بعضی از این اهداف برای ایران و فرهنگ ایرانی مهم هستند. حملات به این اهداف و دیگر اماکن در ایران با سرعت و با قدرت زیاد وارد خواهد شد. آمریکا دیگر تحمل خطرات را ندارد!».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала