ولایتی: سردار سلیمانی شخصیت اصلی در همکاری با روسیه بود

© AP Photo / Ebrahim Norooziمشاور رهبر ایران: سردار سلیمانی شخصیت اصلی در همکاری با روسیه بود
مشاور رهبر ایران: سردار سلیمانی شخصیت اصلی در همکاری با روسیه بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده پیشین نیروهای ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (بخش نیروهای ویژه مسلح ایران)، ژنرال قاسم سلیمانی برای تقویت همکاری های استراتژیک با روسیه اقدامات زیادی انجام داده است.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر، همانطور که شبکه تلویزیونی العالم گزارش داده است، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور خارجه، روز دوشنبه در مراسمی وداع با مرحوم سردار سلیمانی در تهران بیان کرد.

قصد دولت ترامپ برای اعمال تحریم های جدید علیه وزارت دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران
واکنش وزارت دفاع روسیه به ترور سردار سلیمانی

این سیاستمدار ایرانی گفت: شهید سلیمانی شخصیت اصلی در همکاری دو جانبه ما با روسیه بود و به رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین، که با وی روابط نزدیکی داشت بسیار احترام می گذاشت.

به گفته ولایتی، اگر این به خاطر شجاعت نشان داده شده فرمانده قدس در مهمترین لحظه ها نبود، بغداد و دمشق در دست تروریست های گروه دولت اسلامی داعش می بود.

ولایتی تأکید کرد: با کشتن سردار سلیمانی، ایالات متحده بزرگترین حماقت را انجام داد و اکنون آمریکا در صورت عدم عقب راندن نیروهای خود از خاورمیانه، ویتنام دوم را خواهد داشت.

وداع با رهبر نظامی محبوب ایران در تهران در حال انجام است، صدها هزار نفر به خیابان های پایتخت رفتند. این مراسم به همت رهبر جمهوری اسلامی آیت الله علی خامنه ای با حضور حسن روحانی رئیس جمهور ایران برگزار شد. شهید سلیمانی در 7 ژانویه در زادگاهش کرمان در جنوب شرقی ایران به خاک سپرده خواهد شد.

در تاریخ 3 ژانویه، پنتاگون یک عملیات ویژه را انجام داد که در طی آن ژنرال سلیمانی کشته شد. حمله موشکی به منطقه ای در نزدیکی فرودگاه بغداد بر خودروی حامل فرمانده نیروهای قدس، به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام شد. به گفته دولت آمریكا، این عملیات طبیعتا تدافعی بوده، زیرا هدف آن محافظت از نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه بوده است.

شورای عالی امنیت ملی ایران، ایالات متحده را مسئول کامل عواقب این ماجراجویی جنایی قرار داده است، این شورا در بیانیه ای گفت: آمریكا نمی تواند از مجازات در زمان مناسب و در مکان مناسب فرار کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала