ولایتی: سردار سلیمانی عامل اصلی اتحاد ایران و روسیه بود

© AP Photo / Ebrahim Norooziولایتی: سردار سلیمانی عامل اصلی اتحاد ایران و روسیه بود
ولایتی: سردار سلیمانی عامل اصلی اتحاد ایران و روسیه بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور رهبر ایران در امور بین الملل، گفت: سردار سلیمانی نزدیک‌ ترین رابطه را با رئیس‌ جمهور روسیه داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی‌اکبر ولایتی، مشاور آیت الله خامنه ای رهبر ایران در امور بین‌الملل با تبریک و تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: بنده از ۱۰ سال پیش در خدمت سردار قاسم سلیمانی افتخار داشتم که دو نهاد را در جهان اسلام با نام مجمع بیداری اسلامی و مجمع محبین اهل بیت(ع) تاسیس کنیم.

قصد دولت ترامپ برای اعمال تحریم های جدید علیه وزارت دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران
واکنش وزارت دفاع روسیه به ترور سردار سلیمانی

وی افزود: کارهای مهمی در این راستا صورت گرفت و از چند سال پیش دبیرخانه بیداری اسلامی تشکیل شد و کشورهای مختلف از سراسر جهان به کمک ما آمدند و سردار سلیمانی ستون فقرات مجمع بیداری اسلامی و مجمع محبین اهل بیت بودند.

ولایتی افزود: محور مقاومت در حوادث یمن، عراق و سوریه شهید قاسم سلیمانی است. اگر رشادت‌های ایشان نبود بغداد در دست داعش و دمشق در دست افراطی‌های سلفی بود.

مشاور امور بین الملل رهبر ایرران عنوان کرد: حادثه کرکوک و جدایی آن از عراق که مطرح شد، همه نگران بودند که چه خواهد شد، اما تدبیر شهید سلیمانی موجب شد که کرکوک به عراق ملحق شود. ایشان نزدیک‌ترین رابطه را با رئیس‌جمهور روسیه داشت و عامل اصلی اتحاد ایران و روسیه، سردار سلیمانی بود و اگر روزی کتاب سردار سلیمانی را بنویسند، کتاب او اعجاب‌آور و آموزنده‌ خواهد بود.

ولایتی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها کار احمقانه‌ای کردند که ایشان را به شهادت رساندند و آنان باید منطقه را ترک کنند و تجربه نشان داده که آنان در مقابل طراحی‌های ایران و جبهه مقاومت همیشه شکست خورده‌اند.

وی افزود: مانور مشترک ایران، روسیه و چین نقطه عطفی بود که در مقابل‌ حرکت‌ آمریکایی‌ها در منطقه قرار داشت و علیرغم رجزخوانی رئیس‌جمهور نادان آمریکا، ایران طوری عمل خواهد کرد که آمریکا پشیمان شود و اگر آمریکا، منطقه را ترک نکند، ویتنامی دیگر برای او رقم خواهد خورد.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا گفته است اگر ایران به آمریکایی‌ها حمله کند ۵۲ نقطه ایران را می‌زنیم، موضع شما چیست، اظهار کرد: مردم ایران نشان داده‌اند که در طول تاریخ هر متجاوزی را بر سر جایش خواهند نشاند و هر متجاوزی که جرات این کار را پیدا کند پشیمان خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала