وزیر اتباطات ایران ترامپ را با هیتلر مقایسه کرد

© Photo / IRNAوزیر اتباطات ایران ترامپ را با هیتلر مقایسه کرد
وزیر اتباطات ایران ترامپ را با هیتلر مقایسه کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات ایران، دونالد ترامپ را با هیتلر، چنگیز و داعش مقایسه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران با انتشار پستی در توئیتر خود، ترامپ را داعش، چنگیز و هیتلر مقایسه کرد.

وی در توئیترخود نوشت: " مثل داعش، مثل هیتلر، مثل چنگیز! همه آنها از فرهنگ متنفر هستند. ترامپ یک " تروریست کت و شلواری" است. او خیلی زود تاریخ را فرا خواهد گرفت که هیچ کس نمی تواند " ملت و فرهنگ بزرگ ایران " را شکست دهد.

پیش ازاین ترامپ در توئیتی اعلام کرده بود که ایالات متحده حملات سریع و نیرومندی به 52  هدف در ایران در پاسخ به هرگونه حمله بالقوه ایران به دلیل کشته شدن ژنرال قاسم سلیمانی انجام خواهد داد.

در توییت ترامپ آمده است: " این یک هشدار است. اگر ایران به آمریکایی ها و یا تأسیسات آمریکایی حمله کند، ما 52 هدف در ایران (اشاره ای به 52  گروگان آمریکایی که چند دهه قبل توسط ایران به گروگان گرفته شده بودند) را به سرعت مورد حمله قرار خواهیم داد. بعضی از این اهداف برای ایران و فرهنگ ایرانی مهم هستند. حملات به این اهداف و دیگر اماکن در ایران با سرعت و با قدرت زیاد وارد خواهد شد. آمریکا دیگر تحمل تهدید را ندارد!"

یادآور میشود به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، پهباد های آمریکایی به کاروانی که در آن سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون نیروهای الحشد الشعبی، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی، سروان پاسدار وحید زمانیان و چند نفر از اعضای این سازمان حضور داشتند شلیک کردند.

پس از این حادثه در واشنگتن گفته شد که این اقدام آنها دفاعی بوده است. ترامپ مدعی شد که سردار سلیمانی در حال آماده سازی برای "حمله به دیپلمات ها و پرسنل ارتش آمریكا" بود.

ژنرال قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه، نقش بسیار برجسته ای در تحولات چند سال اخیر در خاورمیانه داشت. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز درباره وی گفت: سردار سلیمانی نه تنها یک فرمانده جنگی و طراح عملیات‌های بزرگ بود بلکه یک سیاستمدار و استراتژیست بی‌نظیر و با استعداد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала