دعوت اتحادیه اروپا از ظریف برای بررسی تنش ها در منطقه

© AP Photo / Virginia Mayoدعوت اتحادیه اروپا از ظریف برای بررسی تنش ها در منطقه
دعوت اتحادیه اروپا از ظریف برای بررسی تنش ها در منطقه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا از وزیر خارجه ایران، جواد ظریف دعوت کرد تا برای بررسی تنش ها در منطقه به بروکسل سفر کند.

به گزارش اسپوتنیک، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل با ابراز نگرانی از بالا گرفتن تنش ها در منطقه در نتیجه کشته شدن سردار قاسم سلیمانی در پی  عملیات ویژه آمریکایی ها، وزیر خارجه ایران، محمد جواد ظریف را برای بحث و بررسی درخصوص راه های تنش زدایی در منطقه به بروکسل دعوت کرد.

هنوز زود است درباره درگیری احتمالی آمریکا و ایران صحبت کرد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هنوز زود است درباره درگیری احتمالی آمریکا و ایران صحبت کرد

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: " در پایان هفته نماینده عالی رتبه، جوزپ بورل در گفتگو با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران درباره آخرین تحولات عراق  گفتگو نمود و در مورد لزوم کاهش تنش در منطقه و اهمیت حفظ برجام صحبت کرد."

بر اساس این بیانیه، جوزف بورل وزیر امور خارجه ایران را به بروکسل دعوت کردو همچنین نسبت به تشدید اخیر درگیری ها در عراق، از جمله ترور ژنرال قاسم سلیمانی شدیدا ابراز نگرانی کرد."

وی از ایران خواسته است كه خویشتن داری نموده و در خصوص واکنش های احتمالی با دقت تفکر نماید تا از تشدید بیشتر تنش كه برای كل منطقه و جمعیت آن خطرناک می باشد، جلوگیری شود.

در شب 3 ژانویه، ایالات متحده عملیاتی را در منطقه فرودگاه بین المللی بغداد علیه قاسم سلیمانی و معاون گروه شبه نظامی شیعه عراق، ابو مهدی المهندس انجام داد که از نظر واشنگتن در سازماندهی حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد در تاریخ 31 دسامبر 2019 شرکت داشتند.

رهبر ایران، علی خامنه ای پس از کشته شدن قاسم سلیمانی قول داده است که انتقام سختی از آمریکا بگیرد. رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ نیز به نوبه خود قول داده است در صورت حمله به آمریكایی ها، ضربه ای سریع و قدرتمند به 52 هدف در ایران وارد آورد.

جامعه جهانی خواستار خویشتنداری ایران و آمریکا شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала