حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در کنیا + عکس

© REUTERS / Noor Khamisکنیا
کنیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه الشباب سومالی به یک پایگاه نظامی آمریکایی در منطقه ساحلی کنیا حمله کرد اما میزان تلفات احتمالی هنوز مشخص نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «دیلی نیشن»، گروه الشباب سومالی به یک پایگاه نظامی آمریکایی در منطقه ساحلی کنیا حمله کرد اما میزان تلفات احتمالی هنوز مشخص نیست.

کمیسار این منطقه اعلام نمود که تروریست های مسلح وارد پایگاه شدند و آتش گشودند. شبه نظامیان «الشباب» به پایگاه نیروی دریایی « Manda Mahogany »  حمله کردند. نیروهای دولتی کنیا در حال دفع حملات جنایتکارانی هستند که وارد پایگاه شدند.

حمله موشکی به پایگاه هوایی آمریکایی بلد در عراق - اسپوتنیک ایران
حمله موشکی به پایگاه هوایی آمریکایی بلد در عراق

هواپیماهای نیروهای مسلح کنیا نیز با پرتاب چند بمب به این حمله پاسخ داد.  شبه نظامیان «الشباب» قبل از آغاز حمله  برق را قطع کردند. آنها به پایگاه Camp Simba حمله کردند که مورد استفاده نظامیان آمریکایی و کنیایی است.

گروه «الشباب» در سومالی مستقر است. ارتش سومالی  می‌گوید در حمله به یک پایگاه گروه الشباب ده‌ها شبه‌نظامی کشته و چند خودروی بمبگذاری شده نابود شد.حدود یک هفته پیش الشباب مسئولیت انفجاری در موگادیشو با بیش از 90 قربانی را بر عهده گرفت. الشباب مسئولیت این انفجار انتحاری را بر عهده گرفت.

گفته می‌شود باج‌گیری از مردم و مغازه‌داران یکی از منابع تامین مالی الشباب، به خصوص در مناطق تحت کنترل آن‌هاست. گروه الشباب که از جریان‌های نزدیک به شبکه تروریستی القاعده محسوب می‌شود، علیه دولت مرکزی سومالی می‌جنگد و تا سال 2011 بر بخشی از موگادیشو تسلط داشت.

​ این شبه‌نظامیان با حمایت واحدهای نظامی اتحادیه آفریقا از موگادیشو بیرون رانده شدند اما هنوز بر بخش‌هایی از سومالی از جمله مناطق جنوبی تسلط دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала