سازمان ملل: ترور سردار سلیمانی نباید آغازگر جنگ جدید در خلیج فارس شود

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر دبیر کل سازمان آنتونیو گوترش
دبیر کل سازمان آنتونیو گوترش  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل پس از حوادث اخیر در رابطه با ترور سردار سلیمانی در عراق اعلام کرد جهانیان نباید اجازه دهند یک جنگ دیگر در خلیج فارس رخ دهد و طرفهای درگیر را به خویشتن داری فرا خواند.

به گزارش اسپوتنیک، فرحان حق،  معاون سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل خاطرنشان کرد: دبیرکل طرفدارعادی سازی اوضاع در خلیج فارس است. گوترش  از آخرین تحولات این منطقه نگران است. به عقیده وی ، اکنون رهبران کشورها باید حداکثر خویشتن داری را از خود  نشان دهند.

آیا سرویس های اطلاعاتی آمریکا ترامپ را فریب دادند؟  - اسپوتنیک ایران
آیا سرویس های اطلاعاتی آمریکا ترامپ را گمراه کردند؟

تشدید تنش  در خلیج فارس پس از ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران رخ داد.صبح امروز در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر دیگر از اعضای این سازمان کشته شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه دانست و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است. آیت الله علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی قول داده به خاطر شهادت سردار سلیمانی از آمریکا انتقام بگیرد.

وزارت خارجه روسیه ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد. پیش از این ، سیاستمداران و کارشناسان از جمله در امریکا این ترور را مورد نکوهش قرار داده و از جمله برنی ساندرز ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده  در اظهار نظر خود ، این حادثه را تشدید خطرناک تنش در منطقه نامید.

طبق برخی از گزارش ها، نیروهای مسلح ایران در سطح بالای آماده باش نظامی قرار گرفته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала