اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی

© REUTERS / Erin Scottاعتراف آمریکا به نبودن اطلاعات مشخص درباره تدارک حملات توسط سپهبد سلیمانی
اعتراف آمریکا به نبودن اطلاعات مشخص درباره تدارک حملات توسط سپهبد سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پومپئو، وزیر خارجه امریکا اعلام کرد کشور وی برای مقابله با پاسخ احتمالی ایران به ترور سردار قاسم سلیمانی آماده است.

به گزارش اسپوتنیک، پمپئو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آمریکایی CNN پس از ترور فرمانده نیروی قدس گفت:"تردید نداشته باشید: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد همه کارهای لازم را برای دفاع از آمریکایی ها انجام دهد. در هفته های اخیر ما اقدامات لازم را برای تقویت ائتلاف (بین المللی) و کمک به شرکای خود در منطقه انجام داده ایم. ما به این تلاش ها ادامه خواهیم داد و در صورت لزوم آماده پاسخگویی هستیم  ".

وی افزود: ایالات متحده گزینه های زیادی را تدوین کرده است و آماده مقابله با هرگونه واکنش احتمالی ایران است.

ترور قاسم سلیمانی چه تحولاتی را در منطقه رقم خواهد زد؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ترور قاسم سلیمانی چه تحولاتی را در منطقه رقم خواهد زد؟

​ صبح امروز در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر دیگر از اعضای این سازمان کشته شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه دانست و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است. آیت الله علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی قول داده به خاطر شهادت سردار سلیمانی از آمریکا انتقام بگیرد.

وزارت خارجه روسیه ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد. پیش از این ، سیاستمداران و کارشناسان از جمله در امریکا این ترور را مورد نکوهش قرار داده و از جمله برنی ساندرز ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده  در اظهار نظر خود ، این حادثه را تشدید خطرناک تنش در منطقه نامید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала