اعتراف ائتلاف نسبت به کشتن تعداد زیاد غیرنظامیان در سوریه و عراق

© AFP 2023 / Delil Souleimanاعتراف ائتلاف نسبت به کشته شدن 1359 غیرنظامی در سوریه و عراق
اعتراف ائتلاف نسبت به کشته شدن 1359 غیرنظامی در سوریه و عراق  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف آمريکا از سال 2014 ، در سوریه و عراق حدود 1.359 غیرنظامی را کشته است.

به گزارش اسپوتنیک، ائتلاف آمريکا نسبت به کشته شدن 1359 غیرنظامی در سوریه و عراق در نتيجه حملات اين گروه به داعش (گروه ممنوعه در روسيه) خبر داد.

در گزارش ائتلاف آمده است: "از تاريخ اوت 2014 تا پایان نوامبر 2019 ، ائتلاف 34.725 حمله به داعش انجام داده است.  در این حملات دست کم 1،359 غیرنظامی به طور ناخواسته به دلیل اقدامات ائتلاف کشته شدند". 

وزیر امور خارجه سوریه با هیئت ایرانی گفتگو کرد - اسپوتنیک ایران
وزیر امور خارجه سوریه با هیئت ایرانی گفتگو کرد

از سال 2014 ایالات متحده و متحدانش عملیاتی را علیه داعش  در سوریه و عراق انجام داده اند و در سوریه بدون رضایت مقامات رسمی این کشور اقدام می کنند. در دسامبر سال 2018 ، ایالات متحده از انهدام داعش و خروج نیروهای این کشور از سوریه خبر داد. با این وجود ، ارتش آمریکا هنوز در این کشور باقی مانده است.

گفتنی است، ادلب تنها منطقه ای در سوریه است که از سال 2012 در دست گروه های مسلح غیرقانونی مانده است. در سال 2017، یک منطقه حائل در شمال آن ایجاد شد که شبه نظامیانی که حاضر به زمین گذاشتن اسلحه در غوطه شرقی و مناطق جنوبی سوریه نیستند، به آنجا حرکت کردند. در این استان 12 پاسگاه ارتش ترکیه وجود دارد.

در طی سه سال گذشته، هنگامی که ارتش سوریه با حمایت روسیه و ایران، کشور را از گروه های مختلف تروریستی رهایی بخشید، استان ادلب همچنان منطقه‌ ای باقی مانده است که شبه نظامیان از نقاط مختلف کشور به همراه خانواده هایشان به آنجا منتقل شدند. در میان آنها، هزاران مهاجر از اتحادیه اروپا، از جمله همسران و فرزندان اسلامگرایان که علیه دولت دمشق جنگیدند وجود دارد. کشورهای اتحادیه اروپا از پذیرش این افراد خودداری می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала