پرتاب سنگین‌ترین ماهواره‌ در تاریخ چین

© REUTERS / China Dailyپرتاب سنگین‌ترین ماهواره‌ در تاریخ چین
پرتاب سنگین‌ترین ماهواره‌ در تاریخ چین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در واپسین روزهای سال ۲۰۱۹ میلادی، چین سومین فروند ماهواره‌بر فوق سنگین و پیشرفته‌ لانگ‌مارچ-۵ را جمعه شب با موفقیت از پایگاه پرتاب ون‌چانگ در استان های‌نان به فضا پرتاب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، این پرتابگرِ نسل جدید و فوق سنگین، حامل سنگین‌ترین ماهواره‌ بومی چین با نام شیجیان ۲۰ ( Shijian-۲۰) با وزن بیش از ۸ تُن بود که اولین ماهواره‌ آزمایشی از سامانه‌ دونگ‌فانگ‌خونگ-۵ است.

نکته‌ جالب این است که پس از شکست دومین فروند این پرتابگر در سال ۲۰۱۷، متخصصین پس از ۹۰۸ روز تلاش مستمر مشکل را پیدا کردند و بیش از ۲۰۰ طرح اصلاحی بر روی سامانه‌های مختلف ماهواره‌بر انجام دادند.

با این ماموریت، ۳۲۳ اُمین پرتاب با کمک خانواده‌ی ماهواره‌برهای لانگ‌مارچ رقم خورد.

«ژانگ شیو» فرمانده مرکز فضایی ون چانگ در این باره گفت: موفقیت این پرتاب زمینه لازم را برای طرح‌های فضایی آینده چین از جمله کاوش درباره مریخ، بازگرداندن نمونه‌های خاک از کره ماه و ایجاد یک ایستگاه فضایی فراهم می‌کند.

او گفت: از ماهواره شیجیان - ۲۰ برای آزمایش فناوری‌های کلیدی مانند چون دی اف اچ -۵ و نسل جدید ماهواره بزرگ چین استفاده خواهد شد این ماهواره‌ها برای امور مخابراتی و پخش تلویزیونی استفاده می‌شوند.

ماهواره در مدار زمین - اسپوتنیک ایران
ماهواره های چینی پرتاب شدند+عکس

پکن روز 19 ماه نوامبر نیز دو ماهواره جدید را با کمک موشک   ماهواره بر لانگ مارچ 3 از پایگاه  فضایی شیچانگ در سیچوآن چین به فضا پرتاب کرده بود .

بدین ترتیب چین تشکیل گروه ماهواره ها برای خدمات ناوبری جهت اجرایی کردن ابتکار «یک کمربند-یک راه» را به پایان رساند.

این ماهواره‌ها سه ساعت پس از پرتاب در مدار از قبل تعیین شده قرار گرفتند و به همراه هفده ماهواره دیگر از نوع BDS-3 فعالیت  می کنند که در فضا مستقر هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала