اعتراض مردم ژاپن به اعزام نیرو به خاورمیانه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اعتراض مردم ژاپن به اعزام نیرو به خاورمیانه
اعتراض مردم ژاپن به اعزام نیرو به خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شماری از مردم ژاپن با تجمع در توکیو علیه برنامه دولت برای اعزام نیرو به خاورمیانه اعتراض کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری کیودو، شماری از مردم ژاپن با تجمع در مقابل دفتر شینزو آبه، نخست وزیر این کشور در توکیو علیه برنامه دولت برای اعزام پرسنل نیروی دفاع از خود به خاورمیانه اعتراض کردند.

معترضان با در دست داشتن پارچه نوشته ها و پلاکاردهایی، خواستار لغو مصوبه دولت برای اعزام نیروهای دفاع از خود به منطقه خلیج عمان و تنگه باب المندب بودند.

پیش از این نیز آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان می داد که بیش از نیمی از شهروندان ژاپنی مخالف طرح اعزام نظامیان کشورشان به خاورمیانه هستند یک نظرسنجی که کیودو آن را منتشر کرده بود نشان می داد ۵۱.۵ درصد از ژاپنی‌ها مخالف طرح‌های دولت توکیو برای شرکت در ائتلاف‌های دریایی بین‌المللی در خلیج فارس هستند.

سفارت ایران در ژاپن نیز در واکنش به تصویب طرح اعزام نیروهای دفاع از خود ژاپن به خاورمیانه در توئیتی نوشت: طرح صلح هرمز (HOPE) ايران بستر بومى و مؤثر در كاهش تنش در منطقه است. انتظار مى رود كشورهاى دوست با حمايت بموقع و عملى از طرح هرمز به وظيفه بين المللى در حفاظت از كشتيرانى عمل نمايند. حضور نيروهاى خارجى جهت صلح و ثبات و امنيت منطقه ارزيابى نمى شود.

​گفتنی است که دولت ژاپن روز جمعه اعزام پرسنل نیروهای دفاع از خود به خاورمیانه را به منظور گردآوری اطلاعات با هدف حفاظت از کشتی های مرتبط با ژاپن و همچنین تضمین ایمنی تردد نفتکش ها تصویب کرد. این برنامه شامل اعزام یک شناور،  یک هواپیمای گشتی نیروهای دفاع از خود به همراه ۲۶۰ پرسنل به دریای عمان و تنگه باب المندب است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала