واكنش روسيه به تحريم های آمریکا علیه حزب الله

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر لبنان
 لبنان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مداخله آمریکا در جنبش های اعتراضی نتایج دلخواه را ببار نیاورد.

به گزارش اسپوتنیک، نقشه های واشنگتن برای تحت فشار قراردادن « حزب الله» از راه تحریم‌ و مداخله آمریکا در جنبش های اعتراضی، انتظارات آمریکا برنیاورد.

الکساندر زاسیپکین، سفیر روسیه در لبنان در این خصوص گفت:«آمریکا در این اواخر در ادامه کارزار فشار بر ایران و متحد آن کشور « حزب الله»، بطور فعال‌تری در اوضاع داخلی لبنان دخالت می کند.  آمریکا تحریم مالی را تحت شعار مبارزه با حزب الله وضع کرد، هر چند حزب الله هیچگونه حسابی در بانک های لبنان ندارد.

 مداخله در جنبش های اعتراضی با همان بهانه نیز نتایج دلخواه را ببار نیاورد. و سیستم بانکی لبنان با کمبود دلار روبرو شد و مردم و اقتصاد کشور دچار ضرر شدند. حزب الله و متحدان آن موضع محکم خود را حفظ کردند و فشار آمریکایی بی تأثیر ماند».

بازهم متحدین ایران در لبنان دست بالا را دارند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بازهم متحدین ایران در لبنان دست بالا را دارند

موضع روسیه در این خصوص آن است که اختلافات از طریق گفتگوی سیاسی سازنده حل و فصل شوند. در سطح ملی، گفتگوی سیاسی بتواند سهم مثبتی در حل و فصل مسائلی که کشور با آن‌ها روبروست ایفا کند.

شایان ذکر است که معترضان همچنان دولت را برای پاسخ به خواست اصلی خود که بازنگری کامل در سیستم سیاسی این کشور است، تحت فشار قرار داده‌اند.طی روزهای اخیر تنش میان نیروهای امنیتی و معترضان لبنانی که بسیاری از جاده‌های این کشور را مسدود کرده‌ و باعث تعطیلی مدارس و مراکز مالی و اداری شده‌اند، بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

دولت وعده انجام اصلاحات را داده است اما معترضانی که از 17 اکتبر به خیابان‌ها آمده‌اند، برنامه‌های پیشنهادی دولت را راضی کننده نمی‌دانند. آنها خواستار برکناری کل طبقه حاکم هستند، طبقه‌ای که طی سه دهۀ گذشته تقریبا بدون تغییر باقی مانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала