واهمه دولت ترامپ از نزدیکی روسیه و ترکیه

© Sputnik / Alexey Nikolskiy  /  مراجعه به بانک تصاویر واهمه دولت ترامپ از نزدیکی روسیه و ترکیه
واهمه دولت ترامپ از نزدیکی روسیه و ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آمریکا به رهبری دونالد ترامپ از روابط نزدیک روسیه و ترکیه وحشت دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، دولت آمریكا دونالد به ریاست جمهوری ترامپ از نزدیكی احتمالی میان روسیه و ترکیه وحشت كرده است.

بر اساس این گزارش، نگرانی واشنگتن این است که فشار بر آنکارا می تواند منجر به نزدیکی بیشتر آن با مسکو شود. با این حال، این نشریه یادآور می شود که ایالات متحده با این وجود تحریم های مربوط به خرید سامانه های ضد موشکی روسی S-400 از سوی ترکیه را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

ترامپ از اعمال تحریم هایی علیه ترکیه خبر داد  - اسپوتنیک ایران
ترامپ از اعمال تحریم هایی علیه ترکیه خبر داد

دولت ترکیه معتقد است که منافع امنیت ملی آنکارا باید یکی از موضوعات اصلی برای ایالات متحده و ناتو باشد. در همین زمینه سیاستمدار ترک، احمد برات کنکار اظهار داشت: "  "اگر امنیت ترکیه تضمین و آشکارا حمایت نشود، صداقت اتحاد شکسته خواهد شد."

پیش از این، تحریم های آمریکا علیه ترکیه به دلیل خرید روسیه S-400 به عنوان تضعیف فعالیت های ناتو خوانده شده است. به ویژه، قطع تجارت بین ترکیه و آمریکا در حوزه نظامی نتیجه این اقدامات در نظر گرفته شده است.

در 11 دسامبر، ترکیه تهدید کرد که پایگاه هوایی آمریکایی اینجرلیک در 130 کیلومتری مرز با سوریه خواهد بست. آنکارا اعلام کرد که اگر آمریکا تحریم هایی بدلیل خریداری اس-400 اعمال کند، این اتفاق می افتد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала