رد شايعه روابط پشت پرده بین ایران و آمریکا

© AP Photo / Ebrahim Noroozi مذاکره محرمانه ولایتی و حریری درباره چه بود؟
 مذاکره محرمانه ولایتی و حریری درباره چه بود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اکبر ولایتی از شایعات مربوط به روابط پشت پرده میان ایران و آمریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر ایران در امور بین الملل شایعات مربوط به روابط پشت پرده میان ایران و آمریکا را رد کرد و گفت: این‌ها همه شایعه است و واقعیت ندارد. 

دولت آرژانتین خواهان دستگیری ولایتی شد - اسپوتنیک ایران
دولت آرژانتین خواهان دستگیری ولایتی شد

ولایتی در گفت و گو با این شبکه روسیا الیوم، هرگونه مذاکره با آمریکا پیش از لغو تحریم‌ها را کاملا مردود دانست و گفت: هیچ تصمیمی درباره چنین مذاکراتی وجود ندارد، تصمیم قاطع ایران عدم هرگونه دیداری بین مسئولان ایرانی و آمریکایی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ رابطه‌ای بین ایران و آمریکا وجود ندارد. آمریکایی‌ها از زمانی که به صورت یکجانبه از برجام خارج شدند، عملا توافق هسته‌ای گروه ۵+۱ با ایران را نقض کردند. به آژانس بین المللی انرژی اتمی توصیه می کنیم که تحت تاثیر ادعاهای آمریکایی- اسرائیلی قرار نگیرد. این اتهام ابتدا از سوی بنبامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی عنوان شد.این اتهامات هیچ ارزشی ندارد و ما به آن ها عادت کردیم. این ادعا های عاری از هرگونه صحت می باشد.

وی در باره فشارهای حداکثری آمریکا علیه ایران نیز گفت که تحریم های آمریکا چیز تازه ای نیست ما 40 سال است که تحت تحریم های آمریکا قرار داریم که گاهی با کاهش همراه بوده و گاهی نیز تشدید شده است.

شایان ذکر است، مکانیزم اینستکس میان ایران و اروپایی ها یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس با هیچ اقدام عملی رو به رو نشده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала