اعلام آمادگی روسیه برای نمایش "سرمت" به آمریکایی‌ها

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام آمادگی روسیه برای نمایش "سرمت" به آمریکایی‌ها
اعلام آمادگی روسیه برای نمایش سرمت به آمریکایی‌ها
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت كه کشورش آماده نمایش سامانه موشکی "سرمت" به آمریکایی‌ها است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت كه روسیه مجموعه "آوانگارد" را برای ایالات متحده به نمایش گذاشته است و آماده خواهد بود تا در مرحله خاصی همین کار را در خصوص سامانه موشکی "سرمت" انجام دهد.

لاوروف در گفتگوی تلویزیونی "بازی بزرگ" در کانال یک تلویزیون روسیه گفت: ما قبلاً به آمریکایی ها گفتیم (این بحث در چارچوب کمیسیون مشورتی دو جانبه "پیمان استارت نو" صورت گرفت) که سیستم های جدید ما، از جمله سلاح‌های هایپرسونیک، ارائه شده‌اند. ما تصور می‌کنیم که سیستم‌های آوانگارد و سرمت تحت پوشش توافق نامه هستند.

 لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
فراخوان لاوروف از آمریکا برای اجتناب از جنگ هسته‌ای

وزیر امور خارجه روسیه افزود: ما آماده هستیم تا این سلاح‌ها و سیستم‌ها را در پیمان استارت نو بگنجانیم. علاوه بر این، "آوانگارد" را قبلاً به صورت زنده به آمریکایی‌ها ارائه کرده‌ایم و در مرحله خاصی آماده خواهیم بود تا با "سرمت" نیز این کار را انجام دهیم.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین بر اهمیت تمدید معاهده کاهش تسلیحات راهبردی با آمریکا موسوم به پیمان استارت نو تأکید کرد. به گفته وی، ایالات متحده دیگر هیچ بهانه‌ای ندارد.

پیمان استارت نو، معاهده دو جانبه میان ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه برای کاهش تسلیحات هسته‌ای و راهبردی است که تا ابتدای سال 2021 اعتبار دارد. ایالات متحده قبلاً اظهار داشت كه توافق نامه‌ها با روسیه باید نه تنها سلاح‌هایی كه تحت شرایط پیمان استارت نو قرار دارند، که سایر اسلحه‌ها و وسایل حمل و نقل كه هنوز در دست تولید هستند و همچنین سلاح‌های هسته‌ای كم قدرت را شامل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала