وزارت خارجه ترکیه: سیاست خود را بدلیل تحریم های آمریکا تغییر نخواهیم داد

© AFP 2023 / Ishara S.Kodikaraوزارت خارجه ترکیه: سیاست خود را بدلیل تحریم های آمریکا تغییر نخواهیم داد
وزارت خارجه ترکیه: سیاست خود را بدلیل تحریم های آمریکا تغییر نخواهیم داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که سیاست های خود را بخاطر تحریم های آمریکا تغییر نخواهد داد، بلکه اقدام به مقابله به مثل خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: " كه تحریم های آمریكا بخاطر خرید سامانه های پدافند هوایی S-400 روسیه و احداث خط لوله انتقال گاز "جریان ترکیه"، مانع اقدامات ترکیه برای محافظت از امنیت ملی نخواهد شد، آنكارا در پاسخ به اقدامات واشنگتن دست به تلافی خواهد زد."

مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه به بودجه دفاعی 738 میلیارد دلاری رأی مثبت دادند که شامل حمایت از امنیت انرژی اروپا با اعمال تحریم بر روی خطوط لوله گاز Nord Stream 2 "" و" جریان ترکیه " می شود. بودجه دفاعی همچنین شامل ممنوعیت انتقال جدیدترین هواپیمای F-35 آمریکایی به ترکیه در پاسخ به خرید S-400 از سوی آمریکا خواهد بود.

سنا تحریم ترکیه را تصویب کرد - اسپوتنیک ایران
سنا تحریم ترکیه را تصویب کرد

در بیانبه وزارت خارجه ترکیه آمده است: " "جلوگیری ناعادلانه شرکت کشور ما در برنامه F-35، که در آن به تمام تعهدات خود عمل کرده ایم، تکرار اعمال تحریم علیه کشور ما به دلیل خرید S-400، و اقدامات مشابه پروژه " جریان ترکیه " حاکی از بی احترامی کنگره به تصمیمات ما به عنوان یک کشور مستقل است. "

وزرات خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد: " ما یک بار دیگر یادآوری می کنیم که زبان تهدیدها و تحریم ها مانع از تصمیم قاطع ترکیه برای تصمیم گیری در جهت تأمین امنیت ملی اش نخواهد شد. هیچ کس نباید شک کند که ترکیه اقدامات لازم را برای پاسخ به این تهدید ها به جا خواهد آورد."

یادآور می شود که تحویل جدیدترین سیستم پدافند هوایی S-400 روسی که باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده شده، از اواسط ماه ژوئیه آغاز شده است. به گفته رئیس جمهور ترکیه، طیب اردوغان، C-400 در آوریل 2020 به طور کامل عملیاتی خواهد شد. واشنگتن خواستار امتناع از این معامله در ازای به دست آوردن سامانه های آمریکایی پاتریوت شد و همچنین تهدید کرد در غیر اینصورت با تأخیر یا حتی لغو فروش جدیدترین هواپیماهای جنگنده F-35 به ترکیه و همچنین اعمال تحریم ها روبرو خواهد شد. آنکارا اما از امتیاز دادن خودداری کرده است.

  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала