قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF تکذیب شد

© Fotolia / Borna Mirahmadianقرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF تکذیب شد
قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF تکذیب شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران، قرار گرفتن نام این کشور در فهرست سیاه گروه اقدام مالی (FATF) را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، میثم امیری، رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران گفت: این موضوع شایعه ای از سوی برخی دلالان و سودجویان بازار ارز است که به دنبال التهاب و ایجاد تشنج هستند و به هیچ وجه صحت ندارد.

ایران در لیست سیاه FATF، شایعه یا واقعیت؟ - اسپوتنیک ایران
ایران در لیست سیاه FATF، شایعه یا واقعیت؟

وی گفت:‌ گروه بین الدولی FATF سالانه سه بار تشکیل جلسه می دهد و اجلاس آتی آن در فوریه سال 2020 ، بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران افزود:‌ در اجلاس آتی درباره اقدامات کشورها و همچنین خواسته های این نهاد بین الدولی بحث می شود و هیچ اقدام جدیدی در خصوص قرار گرفتن نام ایران در فهرست سیاه اقدام مالی انجام نشده است.

امیری گفت:‌ روال قانونی پیوستن ایران به این گروه در کمیسیون های مربوطه در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیگیری است و مواردی نیز که نیاز به ایجاد زیرساخت هایی بوده در دولت انجام شده است.

وی افزود:‌ این خبرها به منظور ایجاد التهاب و تنش در جامعه تولید می شود و از مردم خواهش می کنیم به این موضوعات توجه نکنند و در آرامش کامل به فعالیت عادی خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала