ادامه اعتراضات در پاریس پس از 12 روز

© Sputnik / Julien Mattia /  مراجعه به بانک تصاویر ادامه اعتراضات در پاریس پس از 12 روز
ادامه اعتراضات در پاریس پس از 12 روز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با توجه به عدم دستیابی توافق دولت و اتحادیه‌ های کارگری، فرانسه برای دوازدهمین روز پیاپی در اعتصاب سراسری به سر می‌ برد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از France24، امروز اعتصاب سراسری برای دوازدهمین روز پیاپی در فرانسه جریان داشت؛ بدلیل اختلاف نمایندگان دولتی و مقامات اتحادیه‌ های کارگری نتوانستند با یکدیگر به توافقی مشترک برسند.

جنبش جلیقه زردها در فرانسه یک ساله شد - اسپوتنیک ایران
جنبش "جلیقه زردها" در فرانسه یک ساله شد

در حالی این اتفاق سراسری در حوزه حمل و نقل فرانسه ادامه یافته است که هر طرف دیگری را به کارشکنی متهم کرده و این احتمال وجود دارد که عدم توافق بین دو طرف باعث شود برنامه مردم فرانسه برای سفرهای کریسمس با مشکل مواجه شود. 

تغییر در سیستم پرداخت مستمری در فرانسه که از سوی ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه، ارائه شده است باعث تغییر در نظام پرداخت 42 بخش از اقتصاد فرانسه به خصوص مستمری لوکوموتیورانان، کارگران بنادر و دیگر مشاغل در این کشور می‌شود.

این طرح نخست‌وزیر باعث عصبانیت اتحادیه‌های کارگری شده؛ چراکه در قالب آن پیشنهاد شده است که مستمری افرادی که در سن قانونی 62 سال بازنشست می‌شوند کاهش یافته و برای اینکه آنها بتوانند مستمری کامل دریافت کنند باید تا 64 سال کار کنند.

روز گذشته حمل و نقل پاریس تقریبا از کار افتاده بود؛ زیرا از 16 خط مترو در این شهر تنها 2 خط مترو فعالیت کرده و اکثر مسیرهای ریلی بین‌ شهری در فرانسه هم شاهد لغو تردد در مسیرها بودند. 

اتحادیه‌ های کارگری خواستار برگزاری یک اجتماع عظیم اعتراضی برای روز سه‌ شنبه هستند که انتظار می‌ رود ده‌ ها هزار نفر نیز در حمایت از اتحادیه‌ های مرتبط با کارگران حوزه حمل و نقل به خیابان‌ ها بپیوندند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала