سیاست یک بام و دو هوای عربستان در قبال ایران

© AFP 2023 / Adem Altanسیاست یک بام و دو هوای عربستان در قبال ایران
سیاست یک بام و دو هوای عربستان در قبال ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عادل الجبیر وزیر مشاور عربستان سعودی در ادعایی تازه بیان داشته که ایران به گروه‌ های تروریستی موشک بالستیک می‌ دهد تا به شهرها و روستاها حمله کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز، عادل الجبیر اخیرا ایران را اولین کشور حامی تروریسم خوانده و با بیان ادعاهایی بی اساس و تکراری مدعی شد که ایران اقدامات تخریبی در کشورهای مختلف انجام می‌ دهد و به گروه‌ های تروریستی موشک بالستیک می‌ دهد تا به شهرها و روستاها حمله کنند.

از سوی دیگر خبرهایی می رسد که عمران خان نخست وزیر پاکستان سعی دارد به عنوان میانجی میان ایران و عربستان واسطه قرار گیرد تا روابط دو کشور رو به بهبودی رود.

عربستان از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست تا علیه ایران متحد شوند - اسپوتنیک ایران
عربستان از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست تا علیه ایران متحد شوند

سعودی ها در سالهای اخیر شکست سنگینی مقابل یمن خورده و تمام تاکتیک های تخریبی و نقشه هایشان علیه ایران و دلارهایی که خرج کرده اند بر باد رفته و حالا هم با ادعاهای مضحک و هم با واسطه قرار دادن شخصیت های سیاسی منطقه سعی دارند به ایران نزدیک شوند اما شکست را نپذیرند.

مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای، درباره ادعای اخیر عادل الجبیر گفت: چنین ادعاهای تکراری همیشه از سوی عربستان مطرح می شود. عربستان از زمانی که تحولاتی از سوی بن سلمان در این کشور ایجاد شد، با مشکلات متعددی روبرو است و به دنبال فرافکنی است.

آل سعود سعی دارد با فرافکنی، مسئولیت شکست های منطقه‌ای اش را به جمهوری اسلامی ایران گره بزند و تلاش می کند که ایران را بدنام کند. عربستان با اجماع در منطقه میخواهد این موضوع را القا کند که دشمن مشترک ما ایران است.

گودرزی بیان داشت: این کشور با یک اجماع و همگرایی با کشورهای منطقه‌ای علیه ایران فعالیت کرده و می خواهد این موضوع را القا کند که دشمن مشترک ما ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطرح شدن مجدد این موضوعات از سوی عربستان یک سیاست قدیمی و نخ نماست ولی ما سعی کردیم در مناسبات خود با عربستان رویکرد فاصله گرفتن از گذشته را پیش ببریم و انتظارمان نیز از عربستان چنین بوده است.

وی با تاکید بر اینکه با مذاکرات منطقه ای، بحران های منطقه رفع خواهد شد، بیان کرد: ما این موضوع را اصل می دانیم که کشورهای منطقه باید در همکاری و هماهنگی با همکدیگر تلاش های لازم را انجام دهند ولی متاسفانه این عربستان است که تمنای حضور و حمایت غرب و دیگر کشورها را دارد و اقداماتی انجام می دهد که بحران هایی مثل یمن و بحرین را به دنبال آورده است.

به نظر می رسد عربستان سیاست نخ نما شده ای را در مقابل ایران پیش گرفته که باز هم منجر به شکست و روسیاهی دیگری برای سعودی ها خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала