ناسا مکانی برای زندگی مردم در مریخ پیدا کرده است

© Photo / NASA/JPL-Caltech/University of Arizonaناسا مکانی برای زندگی مردم در مریخ پیدا کرده است
ناسا مکانی برای زندگی مردم در مریخ پیدا کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان ناسا بر این باورند که در مریخ محلی با ذخایر آب قابل دسترس و پایان ناپذیر پیدا کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان ناسا در مریخ مکانی ایده آل برای فرود آمدن پیدا کرده‌اند، مکانی که یخ آنقدر نزدیک به سطح است که فضانوردان می توانند با استفاده از بیل معمولی به آن برسند. بنابراین، این سؤال که "انسان دقیقاً در مریخ باید کجا فرود آید؟" حل شده است.

ناسا: جزئیات فرود بر ماه   - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ناسا: جزئیات فرود بر ماه

طبق مطالعه‌ منتشر شده در Geophysical Research Letters، منطقه‌ای نزدیک به قطب شمال این سیاره موسوم به آرکادیا پلانیتیا (Arcadia Planitia)، می تواند تمام شرایط مورد نیاز برای فرود را برآورده کند. در این صورت هزینه سفر به این سیاره کاهش چشمگیری می یابد، زیرا نیازی به حمل آب به مریخ وجود نخواهد داشت.

سیلوین پیکیو ، دانشمند ناسا و نویسنده اصلی این تحقیق گفت: "تحویل هر چیزی از زمین کار دشواری است."  اگر نیاز به حمل آب نباشد ، در هزینه، جا و وزن به مقدار بسیار زیادی صرفه جویی می‌شود که می‌توان در عوض ابزارهای علمی را در سفینه فضایی حمل کرد.

ناسا وجود یخ را هنگام انتخاب محل فرود ، پیش شرط می داند. اما در عین حال ، ناسا به سایتی احتیاج دارد که فضانوردان تا حد مرگ یخ نزنند. به عنوان مثال یخ های زیادی در قطب‌های مریخ وجود دارد اما درجه حرارت در این مناطق می‌تواند تا منفی 150 درجه سانتیگراد کاهش یابد. علاوه بر این، چندین ماه در آنجا تاریک است به همین دلیل فرود  در قطب منتفی است.

به همین دلیل دانشمندان به دنبال مکان‌هایی نزدیک به خط استوا هستند، جایی که بسیار گرمتر و روشن تر است. به دلیل تعداد زیاد دشت که فرود در آنها راحت تر است، نیمکره شمالی ترجیح داده می‌شود. سؤال اصلی درباره آب یا به عبارت بهتر وجود یخ در دشتها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала