واکنش موسوی به اظهارات وزیر خارجه آلمان

© Photo / IRNAواکنش موسوی به اظهارات وزیر خارجه آلمان
واکنش موسوی به اظهارات وزیر خارجه آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسوی: افکار عمومی هنوز تسلیح کننده صدام به سلاح های شیمیایی را از یاد نبرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه آلمان گفت که افکار عمومی هنوز تسلیح کننده دیکتاتور سابق عراق به سلاح های شیمیایی را از یاد نبرده اند.

هایکو ماس اظهاراتی مداخله جویانه را درباره اعتراضات اخیر در ایران مطرح کرده است.

عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان افزود:« اینگونه اظهارات غیرمسئولانه و مداخله جویانه نمی تواند کوتاهی برخی کشورهای اروپایی در پایبندی به تعهداتشان ذیل برجام و نیز واکنش منفعلانه نسبت به رویکرد تروریسم اقتصادی آمریکا و مسئولیت ناشی از آن را تحت الشعاع قرار دهد.

وزیر خارجه آلمان: می توانیم از مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده کنیم - اسپوتنیک ایران
وزیر خارجه آلمان: ایران باید به تعهدات خود در برجام بازگردد

افکار عمومی جهان هنوز تسلیح کننده دیکتاتور سابق عراق به سلاح های شیمیایی که  بر سر همین شهروندان ایرانی و همسایگان عراقی شان در خلال جنگ تحمیلی می بارید را از یاد نبرده اند و همچنین سرکوب معترضان از سوی پلیس آلمان در جریان برخورد با اعتراض کنندگان نشست سران گروه 20 در در هامبورگ و یا گسیل سلاح به منطقه غرب آسیا از سوی برخی کشورهای اروپایی که تنها نتیجه آن ارتکاب جنایات جنگی و بروز موج ویرانی و کشتار مردم خصوصا زنان و کودکان بی دفاع ازجمله در یمن بود را به خاطر دارند.

از برلین انتظار می رود به جای اتخاذ مواضع غیرحرفه ای و مغرضانه، رعایت مبانی اولیه حقوق بشری را با چشمانی باز، فراگیر و مبتنی بر رویکرد بی‌طرفانه در دستور کار قرار دهد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала