اسرائیل نیاز مبرم به سلاح های آمریکایی دارد

© AP Photo / Thomas Niedermuellerاسرائیل نیاز مبرم به سلاح های آمریکایی دارد
اسرائیل نیاز مبرم به سلاح های آمریکایی دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرائیل برای جلوگیری از فعالیت های منطقه ای ایران به اسلحه های آمریکایی بیشتری احتیاج دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The HILL، چارلز والد معاون فرمانده سابق ایالات متحده در مرکز فرماندهی و سخنگوی پیشین پنتاگون، مایکل ماکوفسکی در مقاله ای برای این نشریه بیان کردند: اسرائیل برای جلوگیری از فعالیت های منطقه ای ایران به اسلحه های آمریکایی بیشتری احتیاج دارد.

تاکید وزیر خارجه اسرائیل از اپوزیسیون ایران - اسپوتنیک ایران
تاکید وزیر خارجه اسرائیل بر حمایت از اپوزیسیون ایران

در گزارشی جدید از مؤسسه یهودی امنیت ملی آمریکا (JINSA)، بیان شده است که اجرای زودهنگام تفاهم نامه با دولت باراک اوباما، با تغییر شرایط کلی این سند و هزینه های سالانه واشنگتن، به اسرائیل کمک خواهد کرد تا در میان تهدیدات فزاینده، یک مزیت استراتژیک کسب کند.

به گفته کارشناسان، تحویل فوری تجهیزات دفاعی به اسرائیل امکان می دهد تا امکانات جنگی مدرن از جمله جنگنده های F-35، تانکرهای هوایی با برد مفید بالا KC-46 و هلیکوپترهای حمل و نقلی CH-53K و همچنین سیستم های دفاع موشکی مضاعفی را بدست آورند، یعنی دست بالا را در زمین نبرد بدست آورند.

در این مقاله آمده است: با توجه به شرایط به شدت رو به وخامت در خاورمیانه، اسرائیل با تهدیدهای جدی تر از آنچه پیش بینی شده بود روبرو شده است.

خاطر نشان باید شد که در سال 2016، دولت رئیس جمهور پیشین ایالات متحده باراک اوباما و اسرائیل تفاهم نامه 10 ساله ای امضا کردند که براساس آن، ایالات متحده 38 میلیارد دلار کمک برای اهداف دفاعی به اسرائیل ارائه می دهد. اسرائیل باید بخش اعظم این بودجه را در ایالات متحده خرج کند. در این تفاهم نامه آمده است که هر سال تا سال 2027، اسرائیل باید خریدهای دفاعی را از ایالات متحده انجام دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала