عراقچی: مکانیسم ماشه توسط اروپایی ها فعلا اجرایی نمی شود

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر عراقچی: مکانیسم ماشه توسط اروپایی ها فعلا اجرایی نمی شود
عراقچی: مکانیسم ماشه توسط اروپایی ها فعلا اجرایی نمی شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
 عراقچی: کشورهای اروپایی اکنون از ایده استفاده از مکانیسم حل اختلاف در برجام که می تواند منجر به بازگشت تحریم ها علیه تهران شود، صرف نظر کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خانه ملت، عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: در نشست اخیر با گروه 4+1، موضوع اجرای مکانیزم ماشه به هیچ وجه مورد بحث و بررسی قرار نگرفت، از این رو این اظهارات و ایده ها که در راستای فضاسازی علیه کشورمان مطرح می شود، فعلا کنار گذاشته شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی حدود یک ماه تا رسیدن به نقطه مورد نظر برای اجرای گام پنجم فاصله داریم، از این رو درباره چگونگی اجرای این گام ایده های مختلفی وجود دارد.

عراقچی ادامه داد: در روزهای آخر تصمیم گیری می‌شود که جمهوری اسلامی چه گامی را با چه کیفیتی بردارد، البته در نشست اخیر ایران با 4+1، بر این مسئله تأکید شد که در صورت عدم انتفاع ایران از برجام، کشورمان گام‌های جدیدی برای کاهش تعهدات برخواهد داشت.

عراقچی: تهران قصد خروج از توافق هسته ای را ندارد - اسپوتنیک ایران
عراقچی: تهران قصد خروج از توافق هسته ای را ندارد

ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه در ماه نوامبر در مورد احتمال راه اندازی مکانیسمی برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران هشدار داد، به این دلیل که ایران به تعهدات خود تحت برجام عمل نمی کند.

مکانسیم "ماشه" به صورت خلاصه، بندی یا مکانسیمی در برجام است که بر اساس آن هر کدام از اعضای توافق هسته ای می توانند ایران را متهم به نقض برجام نمایند و پرونده ایران را به شورای امنیت برگردانند تا تحریم های شورای امنیت شورای امنیت به صورت خودکار مجددا بر علیه ایران اعمال شود و کلیه کشورهای جهان ملزم به تبعیت از آن شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала