ایران، طرفدار مذاکرات بین مقامات افغانستان و طالبان است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران، طرفدار مذاکرات بین مقامات افغانستان و طالبان است
ایران، طرفدار مذاکرات بین مقامات افغانستان و طالبان است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران معتقد است نمایندگان همه نیروهای سیاسی افغانستان باید سر میز مذاکره بنشینند تا راهی برای حل مناقشه در این کشور پیدا کنند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران معتقد است نمایندگان همه نیروهای سیاسی افغانستان باید سر میز مذاکره بنشینند تا راهی برای حل مناقشه در این کشور پیدا کنند و ایران طرفدار مذاکرات بین مقامات افغانستان و طالبان بدون دخالت بیرونی است.

ظریف در مصاحبه ای با خبرگزاری آناتولی گفت: "حل و فصل مناقشه در افغانستان برای همه افغانها از جمله طالبان(گروه ممنوعه در روسیه) و دولت افغانستان مهم است. همه نیروهای افغانستان باید بدون دخالت خارجی جمع شوند و درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند."

وی خاطرنشان كرد: همه كشورهای منطقه باید در روند صلح افغانستان مشاركت داشته باشند اما مداخله نكنند.

ظریف ایران افزود: "ما نباید سعی در تحمیل نظرات خود داشته باشیم و البته افراد خارج از منطقه ما نیز نباید این کار را انجام دهند."

هشتمین همایش "روند استانبول - قلب آسیا" از روز دوشنبه در استانبول ترکیه آغاز شد. این جلسه با شعار "صلح، مشارکت و رونق" تشکیل شد. این کنفرانس با هدف ایجاد همکاری های منطقه ای و همچنین ایجاد گفتگو با افغانستان انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала