شوخی نا به جای ترامپ با مکرون

© REUTERS / Vincent Kesslerشوخی نا به جای ترامپ با مکرون
شوخی نا به جای ترامپ با مکرون  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ به مکرون پیشنهاد داد که کمی "تروریست مهربان داعش" را برایش ارسال کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری هیل، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک رئیس جمهور آمریکا با همتای فرانسه ای خود امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ اعلام کرد که می تواند به مکرون شبه نظامیان "مهربان" سازمان تروریستی داعش (گروه ممنوعه در روسیه) را که ایالات متحده در سوریه و عراق اسیر کرده بود ، ارسال کند. 

واکنش اسد به ادعای کشته شدن رهبر داعش - اسپوتنیک ایران
واکنش اسد به ادعای کشته شدن رهبر داعش

ترامپ رو به مکرون به شوخی گفت: "آیا شما برخی از مبارزان داعش را برای خود نمی خواهید؟ من می توانم آنها را به شما بدهم. شما می توانید هر تعداد که می خواهید ، بگیرید".

در پاسخ ، ماکرون از ترامپ خواست تا جدی صحبت کند و اظهار داشت که اکثر مبارزان داعش مستقیماً از کشورهای خاورمیانه به اروپا می آیند.

پیش از این ترامپ گفته بود که نیروهای آمریکایی کنترل میدان نفتی سوریه را به دست گرفتند و هر کاری را که می خواهند با آن انجام می دهند.

از سال 2011 در سوریه، درگیری های مسلحانه ادامه دارد. روسیه، ایران و ترکیه برای حل و فصل اوضاع وساطت کردند و ضامن آتش بس هستند. در این مدت، سوریه توانست تقریبا تروریست ها را به طور کامل شکست دهد، یک تسویه حساب سیاسی را آغاز کند، پناهندگان را بازگرداند و زیرساخت های نابود شده از جنگ را احیا کند. کمیته قانون اساسی ایجاد شد که اپوزیسیون حکومت را هم شامل می شد. اولین جلسه این کمیته در تاریخ 30 اکتبر در ژنو برگزار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала