دیدار وزیر امور خارجه ایران و عمان درباره چه بود؟

© Photo / Irnaدیدار وزیر امور خارجه ایران و عمان درباره چه بود؟
دیدار وزیر امور خارجه ایران و عمان درباره چه بود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف در دیدار یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان با اشاره به نقش خوب و سازنده کشور همسایه عمان، روابط دو کشور را جامع و بسیار خوب توصیف کرد و از گسترش و تعمیق هر چه بیشتر این روابط در همه زمینه‌ ها استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای عمانی خود یوسف بن علوی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران از هر حرکت و ابتکاری که با حسن‌ نیت در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه انجام شود، استقبال و به آن کمک خواهد کرد و برای گفت وگو با همه کشورهای منطقه اعلام آمادگی کرد.

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار شرایط منطقه ای را نیازمند گفتوگو و تفاهم هر چه بیشتر دانست و افزود: در این زمینه برگزاری یک کنفرانس جامع و فراگیر با حضور همه کشورهای ذینفع می‌ تواند مفید باشد. در این دیدار در خصوص طیف گسترده ای از موضوعات دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر شد. همکاری های سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری میان دو کشور در سطوح دو جانبه و چند جانبه از جمله موضوعات مورد گفتوگو بود.

همچنین وزیر امور خارجه عمان از موافقت کشورش با صلح هرمز خبر داد و در رابطه با وضعیت جنگ در یمن با محمدجواد ظریف به گفتگو پرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала