نخست وزیر عراق استعفای خود را تقدیم مجلس کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نخست وزیر عراق استعفای خود را تقدیم مجلس کرد
نخست وزیر عراق استعفای خود را تقدیم مجلس کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های عراقی از ارسال نامه استعفای عادل عبدالمهدی به مجلس خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز عربی، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق نامه استعفا خود را به مجلس ارسال کرد.

واکنش مردم عراق به استعفاى احتمالى عبدالمهدی - اسپوتنیک ایران
واکنش مردم عراق به استعفاى احتمالى عبدالمهدی

 این کانال تلویزیونی با استناد به اطلاعات خبرنگار خود در بغداد اعلام کرد: نخست وزیر عراق عادل عبدالمهدی نامه استعفا خود را به مجلس ارسال کرده است.

روز جمعه نخست وزیر اظهار داشته بود که نامه رسمی مربوط به درخواست استعفایش از سمت رئیس دولت را به مجلس نمایندگان می‌فرستد. در اواخر ماه اکتبر، برهام صالح ، رئیس جمهور عراق اعلام کرد که عبدالمهدی موافقت کرده است که استعفا دهد.

تظاهرات در تعدادی از شهرهای عراق از جمله بغداد از 25 اکتبر در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز شده و در مواردی به خشونت و هرج و مرج کشیده شده است. بخش هایی از تظاهرکنندگان همچنین نسبت به نفوذ ایران و نیروهای وابسته به ایران در ساختار تصمیم‌گیری در عراق اعتراض دارند و از جمله اخیراً به کنسولگری های جمهوری اسلامی در شهرهای نجف و  کربلا حمله کردند.

پیش از این محمد الهاشمی، رئیس دفتر نخست وزیر عراق، محمد زیدان القریشی،  فرمانده پلیس استان ذی‌قار و طلال بلال العارضی، معاون استاندار نجف استعفا داده‌اند. این استعفاها در میان درگیری‌ها در الناصریه (مرکز استان ذی‌قار) جایی که بیش از 30 نفر در دو روز آشوب جان باختند و نجف (مرکز استان نجف) که کنسولگری ایران مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شد و به گفته منابع مختلف در درگیری‌های آن بیش از 10 نفر کشته شدند، رخ داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала