تقدیر جهانگرد سوری از پوتین با اسب!

© Sputnik / Alexei Druzhininتقدیر جهانگرد سوری از پوتین با اسب!
تقدیر جهانگرد سوری از پوتین با اسب! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جهانگرد مشهور سوری، عدنان عزام هفت ماه است که سوار بر اسبی از دمشق به مسکو می رود تا از مردم روسیه بخاطر حمایت از سوریه در طول جنگ تشکر کند.

به گزارش اسپوتنیک، جهانگرد مشهور سوریه، عدنان عزام هفت ماه است که سوار بر اسبی از دمشق به مسکو می رود تا از مردم روسیه بخاطر حمایت از سوریه در طول جنگ تشکر کند. در عین حال وی یک اسب عرب را به نشانه قدردانی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به او هدیه خواهد داد.

به گفته عزام که روز شنبه وارد روستوف نا دانو شد، رئیس جمهور سوریه، بشار اسد، از تصمیم گرفته شد که قدردانی بخاطر صلح در سوریه به لطف روسیه است استقبال کرد. در آوریل امسال، عزام سفر خود را از دمشق به مسکو از طریق بغداد و تهران - کشورهایی که در طول جنگ از سوریه پشتیبانی می کردند- اغاز کرد.

عزام به حضار در روستوف نا دانو گفت: "من تاکنون تقریباً 6 هزار کیلومتر را سوار بر اسب طی کرده ام. از بغداد، تهران  و در  روسیه  از داغستان و چچن بازدید کرده ام. بعد از روستوف وارونژ خواهد بود و فکر می کنم 15 ژانویه آینده در مسکو خواهم بود."

او با اشاره به اینکه سفرش آسان نبود گفت: "وقتی از ایران عبور کردم، خیلی گرم بود. دماسنج 55 درجه را نشان می داد ... و اکنون در روسیه بسیار سرد است." به گفته وی، وجود مانع زبانی و همچنین جستجوی اقامت شبانه کار ساده ای نیست. گاهی شب را نزد میزبانان مهمان نوازی که وی را می پذیرفتند، میگذارند و گاهی در خیابان بخوابید.

عزام گفت: "من تمام تلاش خود را برای رسیدن به مسکو انجام دادم با این هدف اصلی که از طرف مردم سوریه کسانی که در طول جنگ در کنار ما ایستاده اند تشکر کنم و به رئیس جمهور پوتین با ارزش ترین هدیه برای ما - یک اسب عرب -هدیه دهم. وی توضیح داد که اسب برای سوری ها نمادی از پیروزی است.

عزام پس از اتمام ماموریت خود قصد دارد به سوریه بازگردد و شروع به ساخت یک فیلم مستند کند، تصویربرداری این فیلم  را او در  تمام طول سفرش انجام می دهد. لازم به ذکر است که این اولین بار نیست که عزام چنین سفری انجام می دهد. 30 سال پیش او سوار بر اسب از سوریه به ایالات متحده سفر كرد و در آنجا با رئیس جمهور رونالد ریگان ملاقات كرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала