نخست وزیر عراق استعفا می‌کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نخست وزیر عراق استعفا می‌کند
نخست وزیر عراق استعفا می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عادل عبدالمهدی در بیانیه‌ای از قصد خود برای اعلام استعفا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه العراقیه، عادل عبدالمهدی، نخست‌ وزیر عراق امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد استعفای خود را تقدیم پارلمان کند.

عراق: اعتراضات بر الگوی خواب نخست وزیر کشور تأثیر گذاشته است - اسپوتنیک ایران
عراق: اعتراضات بر الگوی خواب نخست وزیر کشور تأثیر گذاشته است

در این بیانیه آمده است: با دقت به خطبه‌ مرجعیت عالی دینی گوش دادم و با توجه به شرایط دشواری که کشور در آن به سر می‌برد و با توجه به ناتوانی دستگاههای مختلف با شرایط دو ماه گذشته و جلوگیری از ریخته شدن خون از پارلمان می‌خواهم تا در گزینه‌های خود تجدید نظر و با توجه به منافع عراق و مراقبت از خون فرزندان عراق و جلوگیری از ناآرامی و تخریب بیشتر اقدام کند.

این در حالی است که عادل عبدالمهدی اعلام کرده است که "گزینه استعفا را به شکل علنی و در یادداشت‌های رسمی" پیشتر مطرح نموده است.

تظاهرات در تعدادی از شهرهای عراق از جمله بغداد از 25 اکتبر در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز شده و در مواردی به خشونت و هرج و مرج کشیده شده است. بخش هایی از تظاهرکنندگان همچنین نسبت به نفوذ ایران و نیروهای وابسته به ایران در ساختار تصمیم‌گیری در عراق اعتراض دارند و از جمله چندی پیش به کنسولگری ایران در شهر کربلا حمله کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала